۲۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲
کد خبر: 400464

قدس آنلاین: برنامه‌هایی که ویژگی‌های رسانه‌ای خوبی داشته باشند از شبکه قرآن سیما پخش می‌شوند و سعی می‌کنیم همراهی خود را با برگزارکنندگان موفق قرآنی ادامه دهیم و پخش زنده و پوشش و اطلاع‌رسانی این برنامه‌ها را تقویت کنیم.

برنامه های جدید شبکه قرآن

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن سیما اظهار کرد: پیش از انتصاب به عنوان مدیر شبکه قرآن سیما به عنوان یکی از بینندگان این شبکه تلویزیونی بودم و حتی از نظر سازمانی نیز ارتباط تنگاتنگی با این شبکه داشتم و در رادیو قرآن سعی می‌کردیم در بسیاری از برنامه‌ها و طرح‌های قرآنی با شبکه قرآن سیما مشارکت داشته باشیم.
پوشش فعالیت‌های قرآنی تمام کشور در شبکه قرآن
وی با بیان اینکه شبکه قرآن سیما مربوط به تمامی قرآنیان کشور و عموم مردم است، گفت: در درجه اول سعی بنده بر این است که عموم مردم این احساس را داشته باشند که شبکه قرآن سیما، فقط برای عده خاصی از قرآنیان کشور و به ویژه شهر تهران نیست؛ چرا که ما در شهرها و حتی روستاهای کشور نخبگان قرآنی زیادی داریم که لازم است شبکه قرآن سیما در آنجا حضور داشته باشد و فعالیت‌های قرآنی آنها را به صورت دیداری از رسانه ملی پوشش دهد.
حفظ و جذب مخاطب جدید
مدیر شبکه قرآن سیما عنوان کرد: شبکه قرآن یک شبکه تخصصی است، اما شبکه تخصصی بودن به این معنا نیست که مخاطبان خاص داشته باشد، بلکه به این معنی است که به طور خاص به موضوع قرآن می‌پردازد و البته این شبکه باید مخاطبان عام داشته باشد. حفظ مخاطب موجود و افزایش مخاطبان و همچنین دریافت مخاطبان جدید جزو محورهای برنامه‌ریزی ما است.
وی با بیان اینکه رسانه‌ دیداری هنوز ظرفیت زیادی دارد تا یک سری محصولات قرآنی در حوزه دیداری و تلویزیونی در قالب بسته‌های خوب عرضه کند، افزود: باید بتوانیم در شبکه قرآن سیما محصولات قرآنی رسانه‌ای خوبی در حوزه‌های آموزش، اطلاع‌رسانی، تلاوت، علوم و معارف قرآنی را در معرض دید عموم قرار دهیم.
توجه به حوزه اطلاع‌رسانی در شبکه قرآن سیما
محمدزاده در ادامه به تقسیم‌بندی گروه‌ها در شبکه قرآن سیما اشاره کرد و گفت: چهار گروه موجود در شبکه قرآن سیما ظرفیت این را دارد که گستره قرآن را به صورت محصولات رسانه‌ای دیداری مورد توجه قرار دهد، اما در حوزه اطلاع‌رسانی، گروهی در شبکه قرآن سیما وجود ندارد که این گروه یا باید به گروه‌ها اضافه شود و یا پیشنهاد کنیم که گروه پنجمی به اسم گروه اطلاع‌رسانی ایجاد شود.
پیشرفت در تمامی گروه‌های شبکه قرآن
وی با بیان اینکه در تمامی حوزه‌ها و گروه‌های شبکه قرآن سیما قابلیت پیشرفت داریم، عنوان کرد: به عنوان مثال در حوزه آموزش باید تمامی سرفصل‌های آموزشی را بررسی کنیم و ببینیم محصولات دیداری و شنیداری لازم در این حوزه به اندازه لازم تولید شده است؟
محمدزاده ادامه داد: همچنین در حوزه معارف که شامل عقاید، اخلاقیات و احکام بوده و شامل زیرشاخه‌های مختلفی می‌شود نیز باید ببینیم آیا برنامه‌های کافی در این حوزه تولید شده است یا نیازمند تولید برنامه‌های بیشتر و متفاوت‌تری هستیم.
مدیر شبکه قرآن سیما در خصوص بحث سریال‌سازی در شبکه قرآن سیما که پیش از این تعطیل شده بود، گفت: در حوزه سریال‌سازی یک تمرکزی در سازمان صداوسیما به وجود آمده است که بحث سریال‌سازی از سوی اداره مستقلی دنبال می‌شود، اما ما نیز در حوزه سریال‌سازی قصد داریم کارهایی را انجام دهیم و سریال‌ها و نمایش‌های کوتاه داشته باشیم که برای این کار باید وارد مذاکرات با اداره مربوطه شویم تا تصمیمات لازم گرفته شود.
وی یادآور شد: در ماه مبارک رمضان که بنده مدیر رادیو قرآن بودم و پیش‌بینی هم نمی‌کردم که مدیر شبکه قرآن سیما شوم، دیداری با محمدحسین لطیفی، کارگردان سینما و تلویزیون داشتم و طی صحبتی که با ایشان انجام شد این کارگردان سینما و تلویزیون از طرح «کربلایی کاظم» که به شبکه قرآن سیما ارائه کرده است، اما هنوز جوابی نگرفته است صحبت کرد؛ استفاده از چنین کارگردانان با تجربه‌ای در فضای سریال‌سازی قرآنی بسیار موثر خواهد بود که در دستور کار ما قرار می‌گیرد.
تقویت برنامه‌های موفق شبکه قرآن سیما
محمدزاده در ادامه گفت: همچنین یکی از اقدامات ما احیا و تقویت برنامه‌های موفق شبکه قرآن سیما است و تلاش داریم از برنامه‌هایی که موفقیت خود را در این سالها اثبات کرده‌اند، حمایت کنیم و از برنامه‌سازان آنها می‌خواهیم تا برنامه‌های جدید خود را برای تکمیل برنامه‌های قبلی ارائه کنند و حتی برنامه‌های قبلی را با نوآوری‌های جدید به ما ارائه کنند تا بتوانیم برنامه‌های موفق شبکه قرآن سیما را از این پس نیز داشته باشیم.
وی در خصوص پخش تلاوت از شبکه قرآن سیما اظهار کرد: در درجه اول، سهم هر حوزه از جمله آموزش، تلاوت، معارف و... در جدول پخش شبکه قرآن سیما مشخص می‌شود تا ببینیم هر بخش از برنامه‌ها چه سهمی در پخش شبکه دارند و در سعی می‌کنیم به وضعیت مطلوب در هر بخش از جمله بخش تلاوت دست پیدا کنیم.
همراهی خود را با برگزارکنندگان موفق برنامه‌های قرآنی ادامه می‌دهیم
مدیر شبکه قرآن سیما در خصوص پوشش برنامه‌ها و مسابقات و جشنواره‌های قرآنی از این شبکه تلویزیونی عنوان کرد: برنامه‌هایی که ویژگی‌های رسانه‌ای خوبی داشته باشند از شبکه قرآن سیما پخش می‌شوند و سعی می‌کنیم همراهی خود را با برگزارکنندگان موفق قرآنی ادامه دهیم و پخش زنده و پوشش و اطلاع‌رسانی این برنامه‌ها را تقویت کنیم.
سرفصل‌های جدید آموزشی در حوزه قرآن ارائه می‌شود
وی در ادامه به بحث آموزش در شبکه قرآن سیما اشاره کرد و افزود: سرفصل‌های مختلف آموزش قرآن کریم با توجه به مقاطع سنی مختلف در شبکه قرآن سیما قابل بررسی است و این بحث را در حوزه آموزش در دستور کار خواهیم داشت و سعی می‌کنیم سرفصل‌های جدید از جمله آموزش ترتیل‌خوانی که مورد نیاز نسل جدید است و درصد قابل توجهی علاقه‌مند به یادگیری آن هستند، اضافه کنیم.
محمدزاده در خصوص مشکلات مالی که شبکه قرآن سیما در این سالها با آن مواجه بوده است، گفت: مباحث مالی در مباحث اولیه مطرح شده است و سعی می‌کنیم خیلی سریع از این مسائل عبور کنیم و مسائل مالی را به صورت درون‌سازمانی حل کنیم. اگر بخواهیم اتفاق جدیدی در فضای قرآنی رخ دهد یکی از چیزهایی که باید عبور شود بحث مسائل مالی و رسیدن به یک فضای آرام است که نتیجه آن تولید برنامه‌های مناسب با سطح توقع مردم می‌شود.

ایکنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده