همزمان با درجا زدن قیمت نفت در محدوده بشکه‌ای کمتر از ۵۰ دلار، حفاری چاه هیا نفت و گاز ایران از ابتدای سال جاری تاکنون با افزایش همراه شده است.

حفاری چاه‌های نفت و گاز در ایران افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از  مهر، در طول سه هفته نخست تابستان سال‌جاری تاکنون با وجود سقوط قیمت نفت به بشکه‌ای کمتر از ۵۰ دلار، اما حفاری چاه‌های جدید توسعه‌ای، اکتشافی و تعمیراتی نفت و گاز در ایران با افزایش روبرو شده است.

بر این اساس از ابتدای سال جاری تاکنون متراز حفاری چاه‌های نفت و گاز ایران از مرز یکصد هزار متر عبور کرده است ضمن آنکه در این مدت یک دکل جدید به ناوگان دکل های حفاری صنعت نفت افزوده شده است.

ناصر قلی‌پور مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری درباره آخرین وضعیت حفاری چاه‌های نفت و گاز در ایران از ابتدای سال‌جاری تاکنون، گفت: در شرایط فعلی ۷۴ دستگاه دکل حفاری در ناوگان دکل‌های ملی حفاری صنعت نفت مشغول به فعالیت بوده که متراژ حفاری چاه‌های نفت و گاز ایران را به بیش از ۱۰۳ هزار متر افزایش داده است.

این مقام مسئول با اشاره به حفاری ۵۷ حلقه چاه نفت و گاز از ابتدای سال‌جاری تاکنون، تصریح کرد: در این مدت ۲۱ حلقه توصیفی توسعه‌ای، یک حلقه چاه اکتشافی و ۳۵ حلقه چاه تعمیراتی بوده است.

وی با یادآوری اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون یک دستگاه دکل به ناوگان حفاری نفت و گاز ایران اضافه شده است، تاکید کرد: پیش بینی می‌شود تا شهریور ماه سال جاری هم دو دستگاه دکل جدید وارد ناوگان حفاری صنعت نفت نفت ایران بشود.

به گزارش مهر، همزمان با افزایش متراز حفاری چاه هیا نفت و گاز در ایران، قیمت نفت خام سبک و سنگین صادراتی ایران کماکان کمتر از ۵۰ دلار به ازای هر بشکه در بازار معامله می شود.

از این رو قیمت نفت سبک و سنگین ایران در هفته منتهی به هشتم ژوئیه (جمعه، ١٨تیرماه) همانند هفته گذشته با کاهش اندکی روبرو شد و قیمت نفت ایران به زیر ٤٥ دلار رفت.

قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به هشتم ژوئیه (جمعه، ١٨تیرماه) با ٥٣ سنت کاهش به ٤٤ دلار و ٦٨ سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت خام سبک ایران امسال تاکنون ٣٦ دلار و٩٨ سنت برای هر بشکه بوده است.

قیمت نفت خام سنگین ایران با ٤١ سنت کاهش به ٤٢ دلار و ٨٣ سنت برای هر بشکه رسید، میانگین قیمت نفت سنگین ایران امسال تاکنون ٣٤ دلار و ٦٣ سنت برای هر بشکه بوده است

برچسب‌ها

پخش زنده