خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد مردم می‌خواهند عدالت را در نظام اسلامی ببینند و تحمل نمی‌کنند که برخی مسئولان بخواهند خوی اشرافی‌گری را در جامعه زنده کنند.

برخورد مقطعی با حقوق‌های نجومی دردی را درمان نمی‌کند/ موشکهای ما به بان‌کی‌مون مربوط نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، آیت‌الله سیداحمد خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران در خطبه‌های امروز به موضوع حقوق‌های نجومی برخی مسئولان دولتی اشاره کرد و گفت: اینکه امروز درباره حقوق‌های نجومی صحبت می‌کنیم به دلیل این است که هنوز این مسئله زنده است و تمام نشده است.

وی با بیان اینکه مردم می‌خواهند عدالت را در نظام اسلامی ببینند، گفت: مردم ما تحمل نمی‌کنند که برخی مسئولان بخواهند خوی اشرافی‌گری را در جامعه زنده کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با قدردانی از مسئولان سه قوه درباره حقوق‌های نجومی اظهار داشت: اینکه مسئولان سه قوه با تعیین حقوق و برخورد با متخلفان اقداماتی کرده اند ستودنی است اما ما انتظار داریم که این کارها مقطعی نباشد و استمرار یابد.

خاتمی با تأکید بر اینکه سیاسی کردن مسئله حقوق‌های نجومی و پاس‌کاری آن اقدام درستی نیست، گفت: این حقوق‌های نامتعارف محکوم است، بنابراین چه این اقدام در دولت سابق یا در دولت کنونی اتفاق افتاده باشد محکوم است حتی اگر در دولت آینده نیز اتفاق بیفتد باز هم محکوم خواهد بود.

وی بزرگ‌ترین سرمایه مسئولان را اعتماد مردم عنوان و تصریح کرد: با این حقوق‌های نجومی اعتماد مردم در این عرصه آسیب دیده است، بنابراین به سرعت این اعتماد را جبران و ترمیم کنید و به مردم گزارش دهید تا اعتماد مردم بازگردد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: یک مسئول ما در حالی حقوق‌های نجومی را دریافت می‌کند که برخی‌ها می‌گویند حقوق یک ماه این مسئول به اندازه تجمیع حقوق 30 سال ما است. زوج‌های جوان وقتی می‌خواهند 10 میلیون وام بگیرند جانشان به لب می‌رسد اما یکباره یک مسئول چنین حقوق‌هایی دریافت می‌کند.

سیداحمد خاتمی با بیان اینکه برخورد مقطعی با حقوق‌های نجومی دردی درمان نمی‌کند، گفت: باید منافذ ورودی این حقوق‌ها بسته شود. اگر این منافذ مربوط به دولت و پارلمان است باید هر نهاد این منافذ را ببندد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران به گزارش بان‌ کی‌مون در رابطه با ایران اشاره و گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد را غیرمنصفانه و ظالمانه خواند.

وی افزود: آقای بان کی‌مون بدعهدی آمریکا را ندیده و بعد از ایران می‌خواهد که در مورد مسائل موشکی نگرانی‌ها را برطرف کند. قصه موشکی ما نه به دبیرکل ربط دارد و نه به برجام.

خاتمی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها به عهد خود وفا نکردند. بیش از 50 لایحه ضدبرجام در مجلسین خود به تصویب رساندند اما آقای بان‌ کی‌مون اینها را نمی‌بیند. البته از دبیرکلی که تحت تاثیر صهیونیست‌هاست و از عربستان دلار دریافت می‌کند غیر از این انتظار نیست. 

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه باید در مقابل این شیطنت‌ها مقاومت کرد، خطاب به مردم ایران گفت: شما بیش از 4 دهه است که در میدان مقاومت هستید و من از زبان شما مردم می‌گویم ما همچنان پای عهدمان ایستاده‌ایم اما اگر دشمنان عهدشکنی کنند این مردم کاری خواهند کرد که پشیمان شوید.

وی به حوادث ترکیه و کودتای نافرجام در این کشور اشاره و از رسانه‌های داخلی در جهت پوشش این وقایع تقدیر کرد. 

سیداحمد خاتمی افزود: از نخستین ساعات کودتا کشور ما کودتا را محکوم کرد چرا که غلبه بر زورمدارانه محکوم است. این محکومیت یک مبنا دارد و آن اینکه ما به رای مردم احترام می‌گذاریم و از دولت ترکیه حمایت می‌کنیم و با همین مبنا کودتا را محکوم کرده و با همین ملاک می‌گوییم که هر فلسطینی و بحرینی یک رای باید داشته باشد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: معنای مقابله با کودتا این نیست که از رئیس‌جمهور ترکیه انتقاد نداشته باشیم من از این تریبون می‌گویم که آقای اردوغان 2 عذرخواهی دیگر بدهکار است. نخست عذرخواهی از قربانیان داعش در کل دنیا چون تنها دولتی بود که به داعش میدان داد. دفتر و بازارچه مرکزی در اختیار آنها قرار داد و نفت دزدی داعش را به تاراج برد. 

وی عذرخواهی دیگر اردوغان را متوجه مسلمانان جهان دانست و گفت: چرا ترکیه در برابر رژیم صهیونیستی منافقانه رفتار می‌کند. یک بار در برابر آنان می‌ایستد و بار دیگر از ایجاد روابط حسنه سخن به میان می‌آورد. 

خاتمی به حوادث نیس فرانسه نیز اشاره کرد و اظهار داشت: ما کشتار بی‌گناهان در تمام جهان را محکوم می‌کنیم و برایمان فرقی نمی‌کند این قاتل داعشی باشد یا عربستانی یا صهیونیست. 

خطیب موقت نماز جمعه تهران خطاب به دولت فرانسه گفت: شما خوب می‌دانید که داعش را ایجاد کردید تا با نظام اسلامی مقابله کند اما همان جانوارانی که برای مقابله با ما به وجود آورده بودید حالا بلای جان خودتان شده است. بذر داعش را شما کاشتید. دست از حمایت این وحشی‌ها بردارید کلک این گروهک به راحتی کنده خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه از نگاه کشورهایی چون فرانسه تروریسم خوب و بد وجود دارد، بیان کرد: ترویست‌هایی که 17 هزار نفر از مردم یک کشور را ترور می‌کنند، از منظر دولت فرانسه تروریست نیستند چرا که به آنها پناه می‌دهند و برای آنان زمینه همایش می‌گذارد. بنابراین تا وقتی این تفکر وجود دارد قصه تروریسم نیز از بین نخواهد رفت. 

خاتمی با بیان اینکه انتساب راننده کامیون تروریست به اسلام خود یک جنایت است، گفت: آقای اولاند گفته این تروریسم، تروریسم اسلامی است. شما اسم کسی که به هیچ یک از مبانی اسلام عمل نمی‌کند، یعنی بی‌نماز، بی‌روزه و شرابخوار است را مسلمان می‌گذارید. البته 82 درصد از مسلمانان قربانیان تروریسم هستند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه اتهام به اسلام بدتر از تروریسم است، گفت: آقای اولاند! همین حرف‌های شما تروریسم را به وجود آورده است. مطمئن باشید که مردم فرانسه روزی یقه شما را خواهند گرفت و به روز ذلت می‌نشانند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره حوادث بحرین نیز گفت: حکامی که در بحرین حکومت می‌کنند به زبان قرآنی جامعه فرعونی را شکل داده و به زبان امروزی ناقض حقوق بشر هستند. 

خاتمی اضافه کرد: حاکمان در بحرین با مدیریت آمریکا و انگلیس با مردم خود بدترین برخوردها را دارند که این ضد حقوق بشر است. طبق مواد فراوان حقوق بشر هیچ کسی حق سلب تابعیت یک شهروند را ندارد ولو اینکه جنایتکار باشد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران به سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم در بحرین اشاره و خاطرنشان کرد: ایشان عالمی 77 ساله و متولد شده بحرین است. سلب تابعیت این عالم مانند یک اعدام معنوی است. 

وی خاطرنشان کرد: شیخ عیسی قاسم از مردم دنیا کمک خواسته و به صراحت گفته هویت واعتقاد من را مورد هدف قرار دادند. این مصداق یاللمسلمین است بنابراین حوزه‌های علمیه قم و مراجع عظام تقلید باید توجه داشته باشند. البته کسی نمی‌تواند برای مراجع عظام تقلید تکلیفی مشخص کند اما این موضوع دماع است و این وحشی‌ها ارزشی برای مردم قائل نیستند بنابراین بیانیه‌های مراجع عظام می‌تواند تاثیرگذار باشد. 

خاتمی افزود: راه بحرین مقاومت است بنابراین شما مردم بحرین مقاومت کنید چرا که از دست دشمنان شما کاری برنخواهد آمد و صبح پیروزی نزدیک است. 

وی در خطبه‌های نخست خود نیز مصداق تقوا را خوش‌بینی مومنین به یکدیگر دانست و به خطبه 141 نهج‌البلاغه اشاره کرد و گفت:‌ امیرالمومنین(ع) در این خطبه می‌فرماید به کسی که مطمئن شدید متدین است حتی اگر کسی علیه‌اش حرفی بزند نیز قبول نکنید. 

خطیب موقت نماز جمعه تهران اولین شیوه مقابله دشمنان با انبیا را جنگ نرم دانست و ستون فقرات جنگ نرم را تهمت زدن عنوان و تصریح کرد: در تاریخ هیچ انبیایی را سراغ نداریم که به او تهمت زده نشده باشد.

به اعتقاد خاتمی تهمت زدن به شخصیت‌های برجسته و اصل نظام هدفمند است و تهمت زدن مترادف با بی‌دینی است. چرا که دین او سائیده می‌شود. 

وی ادامه داد: باید مدرک گرایی در مقابله با تهمت برای مردم ما یک فرهنگ شود یعنی هر کسی که تهمت زد مردم به او بگوید سندش کجاست چرا که بیشترین این تهمت‌ها قابل استناد است.

برچسب‌ها

پخش زنده