رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با بیان اینکه گرانی قیمت ذرت در بازار رکورد شکسته است، از افزایش نرخ تخم‌مرغ خبرداد.

افزایش نرخ ذرت، رکورد شکست/ تخم‌مرغ گران شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، ناصر نبی‌پور با بیان اینکه قیمت تخم مرغ در حدود یک ماه گذشته بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ گران شده است، اظهارداشت: درحال حاضر میانگین قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ درب مرغ‌داری حدود ۴ هزارتومان است.

وی با اشاره به اینکه روند صادرات تغییر چندانی نداشته و روزانه حداکثر ۲۰۰ تن است، اضافه کرد: افزایش قیمت تخم‌مرغ دلایل دیگری دارد از جمله اینکه اخیرا بخشی از جمعیت مرغ‌های پیر به کشتارگاه رفته و از چرخه تولید حذف شده‌اند.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران افزایش دما و گرمای هوا را از دیگر دلایل گرانی قیمت تخم‌مرغ عنوان کرد و افزود: زمانی که هوا گرم می‌شود، مرغ‌ها غذای کمتری می‌خورند و تولیدشان نیز کم می‌شود.

نبی‌پور همچنین افزایش قیمت ذرت دامی را مورد اشاره قرار داد و اظهارداشت: قیمت ذرت در بازارهای جهانی به کمترین میزان در ۵ سال گذشته و در داخل کشور ما به بیشترین میزان در طول تاریخ مصرف آن رسیده و رکورد شکسته است.

وی ضمن انتقاد شدید از شرایط بوجود آمده در بازار ذرت، اظهارداشت: ذرت ۶۰ درصد جیره غذایی طیور را تشکیل می‌دهد و تاثیر زیادی در قیمت تمام شده تولید دارد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با بیان اینکه در حدود یک ماه گذشته، قیمت ذرت اوکراین ۶۷۰ تا ۷۲۰ تومان بوده است، گفت: درحال حاضر این عدد به ۱۱۲۰ تومان در بندر رسیده است.

به گفته نبی‌پور نرخ ذرت برزیل نیز از حدود ۷۸۰ تا ۸۰۰ تومان به ۱۲۰۰ تومان در بندر رسیده و برای تولیدکنندگان تقریبا ۱۳۰۰ تومان تمام می‌شود.

وی عدم پیش بینی را مهم‌ترین دلیل شرایط ایجاد شده عنوان کرد و ادامه داد: متاسفانه مسئولان مربوطه میزان نیاز را به درستی پیش بینی نکرده بودند که همین امر باعث کمبود ذرت در بازار و گرانی نرخ آن شده است.

نبی‌پور با بیان اینکه مسئولان باید پاسخگو باشند که چرا ذرت در بازار عرضه نمی‌شود، اضافه کرد: از شهریور ذرت داخلی به بازار خواهد آمد اما به دلیل خشکسالی ما در زمینه تولید داخل نیز با مشکلاتی مواجه هستیم.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران افزایش ۶۰ درصدی قیمت ذرت و کمبود آن را درحال حاضر مهم‌ترین مشکل تولیدکنندگان عنوان کرد و گفت: قیمت سایر نهاده‌ها از جمله جو و کنجاله سویا، تغییر چندانی نداشته و مانند گذشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده