مستند مناظره «غیر محرمانه» در برنامه این هفته خود پنجشنبه و جمعه 29 و 30مهرماه به بررسی تعاملات فرهنگی و تجاری ایران و افغانستان پرداخته و در دو بخش اتاق فکر و مناظره اصلی از دیدگاه های مختلف به این موضوع نگریسته است.

 «غیر محرمانه» تعاملات فرهنگی ایران و افغانستان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، «غیرمحرمانه» در برنامه هفته پایانی مهرماه به تاریخچه ارتباطات عمیق دو کشور همسایه و برادر ایران و افغانستان پرداخته و از دو زاویه فرهنگ و اقتصاد به وضعیت کنونی تعاملات این دو کشور نگاه کرده است.

در برنامه اتاق فکرِ «غیرمحرمانه» که پنجشنبه 29 مهر ماه ساعت ۲۱ پخش می‌شود مظفر علیخانی؛ دبیر کل اتاق بازرگانی و صنعت و معدن ایران و افغانستان، شوکت علی محمدی شاری؛ نویسنده و پژوهشگر تاریخ و ادبیات و اسماعیل دانش؛ پژوهشگر مذهبی حضور پیدا کرده اند.

عمده موضوعات و نکات مطرح شده در اتاق فکرِ این برنامه در باب قرابت فکری و فرهنگی عمیق ایران و افغانستان، راهکارهای استفاده از پتانسیل های ارتباطات قوی بین این دو کشور و توجه به حوزه های تجاری و اقتصادی مشترک سخن به میان آمده است.

در مناظره «غیر محرمانه» که جمعه 30 مهر ماه ساعت ۲۱ از شبکه دو پخش می شود، محمد افسر رهبین؛ رایزن فرهنگی افغانستان در ایران، محمد حنیف مسعودی؛ عضو هیات مدیره اتاق مشترک بازرگانی، صنایع و معادن ایران و افغانستان و اسماعیل کریم پور؛ مشاور اقتصادی سابق ریاست جمهوری افغانستان، به ارائه نظرات و دیدگاه های خود پرداخته اند.
«غیرمحرمانه» تا کنون موضوعات مختلفی را چون بررسی وضعیت صنعت خودروسازی، گردشگری در ایران؛ فرصت ها و تهدیدها، نگاهی به وضعیت بنزین و آلودگی هوا، جریانات مد و پوشاک در کشور، روشن کردن چندسویه واقعیت ترافیک، بنیان های اقتصاد مقاومتی و راهکارهای عملیاتی شدن آن، فرهنگ مدارا، حمایت از تولید ملی چرا و چگونه، دگردیسی های زبان فارسی در فضای مجازی، نگاهی ویژه به حاشیه نشینی، بررسی سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش و ... مورد بحث و تبادل نظر قرار داده است.
مستند مناظره «غیر محرمانه» به تهیه کنندگی علیرضا عاصم یوسفی، اجرای محمود احمدی افزادی و روایت مهدی بابایی کاریست از گروه امور اجتماعی که پنجشنبه و جمعه هر هفته ساعت 21 از شبکه دو به روی آنتن می رود و بازپخش آن جمعه ساعت 15:30 و یکشنبه ساعت 13:30 خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده