۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
کد خبر: 470899

صالحی امیری نتوانست رکورد جنتی را بشکند!

مقایسه آرای سه وزیر جدید دولت روحانی با وزرای مستعفی

 علی جنتی گرچه با استعفا از وزارت ارشاد خداحافظی کرد اما صالحی امیری که جایگزین او در این وزارتخانه شد نتوانست به سقف رائی که او در مجلس نهم کسب کرده بود، برسد.

صالحی امیری نتوانست رکورد جنتی را بشکند!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرآنلاین، حسن روحانی در حالی امروز در صحن مجلس حضور یافت و به دفاع از وزرای پیشنهادی‌اش برای سه وزارتخانه آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان پرداخت که بنا به گفته خودش دولتش به مثابه دولت قبل دولت عزل نبوده و اگر ترمیمی هم در این مقطع زمانی صورت گرفته است در جهت تازه‌نفس شدن دولت بوده است.

اگر اولین تغییر در دولت روحانی با استیضاح وزیر علوم رقم خورد، دومین تغییر در بین سکانداران وزارتخانه‌های دولت یازدهم را استعفای سه وزیر ایحاد کرد.

چه آنکه در آخرین روزهای مهرماه 95 سه وزیر دولت تصمیم را بر استعفا گرفتند، موافقت روحانی با این استعفاها بود که سبب شد او امروز در بهارستان رودروی نمایندگان قرار بگیرد تا سه وزیر جدید را برای کابینه اش پیشنهاد دهند. هر سه وزیر در نهایت توانستند رای اعتماد مجلس دهمی ها را کسب کنند تا از چهارشنبه هفته جاری در قامت وزیر دولت یازدهم به پاستور بروند.

در جدول زیر به مقایسه وزرای مستعفی و وزرایی که جایگزین آنها در 8 ماه باقیمانده از عمر دولت یازدهم شده‌اند اشاره شده است؛

نام وزارتخانه

اسامی

مجلس نهم

اسامی

مجلس دهم

فرهنگ و ارشاد اسلامی

علی جنتی

۲۳۴ رای موافق ۳۶ رای مخالف

سیدرضا صالحی امیری

۱۸۰رای موافق ۸۹ رای مخالف

آموزش و پرورش

علی اصغر فانی

۱۸۵ رای موافق ۵۳ رای مخالف

فخر الدین دانش آشتیانی

۱۵۷رای موافق ۱۱۱ رای مخالف

ورزش و جوانان

محمود گودرزی

۱۹۹ رأی موافق، ۴۴ رأی مخالف

مسعود سلطانی فر

۱۹۳ رای موافق ۷۲ رای مخالف

برچسب‌ها

پخش زنده