دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: توسعه پایگاه‌های نظامی در شرق ایران و ایجاد ناامنی هدف ناتو و آمریکاست.

هدف ناتو و آمریکا، توسعه پایگاه‌های نظامی در شرق ایران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سپاه‌نیوز، سرلشکر سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در مراسم افتتاحیه نهمین کنگره انجمن ژئوپلتیک ایران و نخستین همایش جغرافیا و برنامه‌ریزی منطقه‌ای ایران، اظهار داشت: امروز بررسی آخرین وضعیت ژئوپلتیکی جهان و منطقه از اهمیت زیادی برخوردار است و ضرورت دارد اساتید دانشگاه‌ها در رشته جغرافیای سیاسی تمرکز علمی ویژه‌ای روی این بحث داشته باشند و آخرین وضعیت دقیق ژئوپلتیکی دنیا را به اطلاع مسئولان سیاسی کشور برسانند.

مشاور عالی فرمانده کل قوا افزود: اگر ما بدانیم در مقیاس جهانی و منطقه‌ای وضعیت ژئوپلتیکی به چه سمتی می‌رود می‌توانیم راهبرد دشمن را تشخیص دهیم و اگر ما راهبرد دشمن را تشخص دهیم راهبرد خودمان را می‌توانیم درست تبیین کنیم.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه توسعه پایگاه‌های نظامی در شرق ایران و ایجاد ناامنی هدف ناتو و آمریکاست، تصریح کرد: حضور آمریکا در پاکستان و افغانستان جلوگیری از روابط فرهنگی و اقتصادی ما با این دو کشور است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به جنگ عراق و سوریه اظهار کرد: جنگ‌های نیابتی برای از بین بردن کشورهای مسلمان است و  آمریکایی‌ها در عراق به داعش کمک می‌کنند زیرا زیرساخت‌های عراق و سوریه از اهداف دشمن است.

وی  با بیان اینکه از نظر نظامی دور تا دور ما را گرفته و از نظر اقتصادی هم ما را تحت فشار قرار داده‌اند، افزود: اما بدانند پیروزی ائتلاف ایران، سوریه، روسیه و حزب‌الله لبنان رو به توسعه است و پیروزی محور مقاومت در مقابل آمریکایی‌ها نزدیک است.

نهمین کنگره انجمن ژئوپلتیک و نخستین همایش جغرافیا و برنامه‌ریزی منطقه‌ای ایران در زاهدان توسط قرارگاه منطقه‌ای قدس نیروی زمینی سپاه و دانشگاه سیستان و بلوچستان در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده