دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی به زایران حسینی توصیه کرد برای جلوگیری از فروش بلیت های جعلی، با مراجعه به سایت این انجمن از اعتبار و اصالت بلیت های واقعی پروازهای هوایی اطمینان حاصل کنند.

زائران حسینی از اصالت بلیت پروازهای ایام اربعین اطمینان حاصل کنند

مقصود اسعدی سامانی در گفت و گو با ایرنا، افزود: متاسفانه در روزهای اخیر در فضای مجازی و برخی از دفاتر غیرمجاز اقدام به فروش بلیت های جعلی کرده اند که با شناسایی آنها توسط پلیس فتا هم اکنون پرونده آنها در دست بررسی و رسیدگی قرار گرفته است.
وی تاکید کرد، برای اطمینان از واقعی بودن بلیت های صادره توسط دفاتر فروش بلیت هواپیما، خریداران پس از ورود به سایت انجمن شرکت های هواپیمایی با استفاده از گزینه اعتبار سنجی می توانند از اصالت بلیت تمام پروازهای هوایی در مسیرهای داخلی و خارجی مطمئن شوند.
سامانی با بیان اینکه در مجموع ۱۰ شرکت هوایی جابجایی زایران حسینی را در ایام اربعین برعهده دارند، گفت: هنوز ظرفیت برخی از شرکت ها خالی مانده است و متقاضیان از خرید بلیت بیش از نرخ های مصوب خودداری کنند.  
وی تصریح کرد: در ایام اربعین حسینی شرکت های هوایی قشم ایر، ایران ایر، ماهان، آسمان، معراج، کیش ایر، تابان، آتا، زاگرس و کاسپین با انجام پروازهای برنامه ای و فوق العاده و همکاری سایر نهادهای ذیربط کار جابجایی زایران ایرانی را برعهده دارند.
اسعدی سامانی با بیان اینکه در مجموع شرکت های هوایی ۳۵ دفتر مجاز را برای فروش بلیت ایام اربعین حسینی تعیین کرده اند، گفت: اسامی این دفاتر مجاز در سایت انجمن شرکت های هواپیمایی به سهولت قابل دسترسی است و هیچ شرکتی حق ندارد قیمت بلیت خود را بیشتر از سقف تعیین شده عرضه کند.
به گفته وی، بر اساس بازرسی های محسوس و غیرمحسوس و ارزیابی های انجام شده، هیچکدام از دفاتر مجاز عرضه بلیت های اربعین حسینی بالاتر از نرخ های مصوب بلیت عرضه نکرده اند و عرضه بلیت با قیمتهای مصوب در این دفاتر همچنان ادامه دارد.
اسعدی سامانی افزود: نرخ بلیت رفت و برگشت پروازهای هوایی برای انتقال زایران ایرانی به عراق در ایام اربعین حسینی از تهران و سایر شهرهای ایران به غیر از مشهد مقدس یازده میلیون ریال (یک میلیون و ۱۰۰هزار تومان) تعیین شده و قیمت یک سره آن ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال است.
دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی اظهارداشت: بلیت رفت و برگشت شرکت های هوایی از مشهد به نجف و بغداد و بالعکس نیز ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال(یک میلیون و ۳۵۰ هزارتومان) قیمت گذاری شده است.  
اسعدی سامانی گفت: با این حال اگر مسافری بلیت خود را بالاتر از نرخ های مصوب تهیه کرده، براساس هماهنگی های انجام شده می تواند قبل از پرواز به شرکت مربوطه مراجعه و مابه التفاوت آن را دریافت کند. بلیت صندلی های بنزینس کلاس شامل این نرخگذاری نیست.  
به گزارش ایرنا، پیش از این رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: این سازمان برای انجام پروازهای هوایی اربعین حسینی برای شرکت های داخلی ۵۲۸ سورتی پرواز و برای هواپیماهای عراقی ۱۳۶مجوز صادر کرده است.  
وی تاکید کرد: در حال حاضر هفته ای ۱۰۵ مجوز پرواز برنامه ای به مقصد عراق صادر شده که در بعضی مواقع این تعداد به ۱۹۱مجوز پرواز در هفته افزایش یافته است.  
هرسال بیش از دو میلیون زایر ایرانی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی عازم کربلا می شوند و مسوولان شرکت راه آهن، سازمان هواپیمایی کشوری و حمل و نقل جاده ای برنامه های مناسبی را برای تسهیل تردد زایران در این ایام تدارک می بینند.

برچسب‌ها

پخش زنده