اصفهان- معاون امور پیشگیری بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه یک و نه دهم درصد جامعه بزرگسال و یک درصد دانش آموزان اصفهان معتاد هستند، گفت:‌ در حال حاضر ۷ هزار دانش آموز استان اعتیاد دارند.

۷۰۰۰ دانش آموز در اصفهان مبتلا به اعتیاد هستند

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی ناجی شروع اعتیاد جوانان را از طریق سیگار و قلیان عنوان و اظهار کرد:‌ معمولاً دانش‌آموزانی که وضعیت روحی نابسامان و آشفته‌ای در خانواده دارند به اعتیاد دچار می‌شوند.

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان اصفهان افزود: امید به آینده برای گروه‌های سنی جوانان و نوجوانان باید در دیدگاهی خوش‌بینانه قرار گیرد تا از تحقق اهداف و آرمان‌هایی که دارند ناامید نشوند چراکه همین ناامیدی باعث بروز رفتارهای آسیب‌زا برای خود و جامعه خواهد شد.

وی با اشاره به تغییر الگوی مصرف دخانیات و مواد ‌مخدر خاطرنشان کرد:‌ متاسفانه گرایش دختران به سمت مواد مخدر مختلف بسیار زیاد شده است.

ناجی گفت: آمارها نشان می‌دهد، ۶۰ درصد از کسانی که تجربه اول استفاده از مواد مخدر و دخانیات را داشته‌اند، مجدداً به سمت مصرف مواد مخدر بازمی‌گردند و دچار اعتیاد می‌شوند و فقط ۴۰ درصد از این افراد معتاد نمی‌شوند.

وی ادامه داد: از نظر آسیب‌شناسی کسانی که یک بار هم تجربه استفاده از مواد مخدر را دارند احتمال ابتلای آن‌ها به اعتیاد بیشتر است که باید آگاهی لازم برای آن‌ها صورت گیرد تا از تکرار این روند جلوگیری شود.

برچسب‌ها

پخش زنده