وزیر ورزش گفت: به نظر من فوتبال و ورزش کشور نیازمند یک موزه است، در حال حاضر جام‌های استقلال و پرسپولیس از جام تخت جمشید تا امروز کجاست چگونه نگهداری می‌شوند؟

سلطانی‌فر: مباحث گسترده فساد به شخصیت فوتبال صدمه زده/جام‌های استقلال و پرسپولیس از جام تخت جمشید تا امروز کجاست؟

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، نشست رئیس و اعضا هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با وزیر ورزش و جوانان امروز برگزار شد. مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش در این نشست گفت: به برکت جمهوری اسلامی، جوانان ایران در کنار پیشرفت های بزرگ هسته‌ای، نانو تکنولوژی و المپیادهای علمی و بسیاری از رشته های مختلف در ورزش و هنر هم سرآمد جهانی هستند.

وی ادامه داد: به نظر من هویت و شخصیت فوتبال نیاز به بازسازی مجدد دارد. به نظرم مباحث گسترده فساد و دعواهای مدیریتی و حواشی بی پایان به شدت به شخصیت و وجهه فرهنگی فوتبال صدمه زده است باید این وضع اصلاح شود نباید اجازه دهیم تعدادی ورزشکار خاص و محدود و برخی تماشاگرنما فضای فوتبال ما را مخدوش کند.

وزیر ورزش تأکید کرد: موضوع حق پخش را باید بصورت برد - برد با صداو سیما دنبال کنیم. راه ندادن دوربین ها به استادیوم در شان ورزش و فوتبال و مردم نیست. این حق مردم و جوانان است که بتوانند بازی های مورد خود را نگاه کنند در یکی دو نوبت که با علی عسگری رییس سازمان صدا و سیما صحبت کردم و امیدوارم به راهکار مناسبی برسیم و با رعایت منافع صدا وسیما، منافع فوتبال و ورزش هم حفظ شود.

وی افزود: فوتبال یک صنعت بزرگ است. وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال باید سازوکار این موضوع را ایجاد کنند. اطلاع دارم فدراسیون برنامه استراتژیک بازاریابی را تهیه کرده است و امیدوارم به بزودی جنبه اجرایی پیدا کند در هرصورت کاهش دخالت دولت و افزایش حمایت و نظارت از بخش خصوصی و باشگاهها سیاست جدی ما خواهد بود.

سلطانی‌فر تصریح کرد: کشور ما از هر جهت توان میزبانی بازی‌های بزرگ را دارد این موضوع نمادی از ثبات، آرامش و اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی است و پیام های خوب حتی سیاسی برای دنیا دارد و حداقل ان برای کشور بالا بردن استانداردهای فنی و زیر ساختی است.

وی گفت: به نظر من فوتبال و ورزش کشور نیازمند یک موزه است. در حال حاضر جام های استقلال و پرسپولیس از جام تخت جمشید تا امروز کجاست چگونه نگهداری می‌شوند؟ این موزه هم جمع آوری هویت و افتخارات ملی و هم فرصت خوبی برای انتقال فرهنگی و نسلی این افتخارات و اسناد است.

برچسب‌ها

پخش زنده