شهرکرد-مدیر کل هواشناسی استان گفت: مجددأ از روز سه شنبه موج جدیدی هوای استان را تحت تأثیر قرار می دهد و بارش های زیادی در پی خواهد داشت.

موج جدید بارش از روز سه شنبه وارد استان می شود

شاهرخ پارسا ظهر دوشنبه در گفتگو با قدس آنلاین، گفت: از اواخر روز شنبه هوای استان در دامنه فعالیت یک سامانه بارشی قرار گرفته است و با وزش باد و بارش باران و گاهی رعدوبرق در سطح استان همراه است.

مدیر کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: مجددأ از روز سه شنبه موج جدیدی هوای استان را تحت تأثیر قرار می دهد و بارش های زیادی در پی خواهد داشت.

پارسا تصریح کرد: بیشترین بارش از عصر یکشنبه تا صبح امروز در منطقه کوهرنگ به میزان ۱۰۲ میلیمتر گزارش شده است.

وی افزود: پیش بینی های هواشناسی بیانگر ناپایداری ها تا اواخر امشب خواهد بود و آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها را در پی دارد.

وی خاطر نشان کرد: در طول سال زراعی امسال میزان بارش ها ۱۸۶ میلیمتر گزارش شده است که در مقایسه با مشابه سال گذشته دو درصد افزایش و در مقایسه با میانگین مشابه بلند مدت شش درصد کاهش داشته است.

مدیر کل هواشناسی استان در ادامه گفت: بیشترین بارش ها در طول سال زراعی امسال مربوط به شهرستان کوهرنگ با ۴۹۱ میلیمتر و کمترین بارش مربوط  به شهرستان بروجن با ۷۱ میلیمتر می باشد.

پارسا اظهار کرد: طبق پیش بینی های هواشناسی در ۱۰ روز اول دی ماه بارش های خوبی در استان چهارمحال و بختیاری خواهیم داشت که این بارش ها تا اواخر هفته جاری به تدریج به برف تبدیل می شود.

وی در پایان گفت: وضعیت گردنه ها مساعد گزارش شده اما احتمال کولاک و برف در این مناطق وجود دارد.

برچسب‌ها