رئیس مجلس خبرگان رهبری هدف فتنه گران در سال 88 را براندازی نظام جمهوری اسلامی و جایگزینی حکومت سکولار زیر نظر آمریکا دانست.

فتنه‌گران درصدد براندازی و جایگزینی حکومت سکولار بودند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، آیت الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری حماسه حضور مردم در نهم دی را معجزه دانست و گفت: کسانی که می خواهند ابعاد این حضور حماسی را بررسی کنند باید ابتدا ریشه های فتنه را بررسی کنند و فتنه گران خارجی و عناصر فتنه گر در داخل را که ایادی خارجی ها بودند بشناسند.
 
آیت الله جنتی گفت: ابتدا باید دانست که فتنه گران چه اهداف و خواسته هایی داشتند و اگر این اهداف تحقق می یافت چه حوادث دیگری پیش می آمد همه کسانی که درباره نهم دی صحبت می کنند باید به این مبانی توجه داشته باشند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: برخی ساده اندیشان خیال می کنند فتنه این بود که عده ای ادعای تقلب در انتخابات کردند و با کشاندن مردم به خیابان ها و ایجاد بلوا، کشور را هشت ماه به آشوب کشیدند و بعد هم با حضور مردم در نهم دی مسائل تمام شد این افراد تصور می کنند گستره انتخابات در شهری و استانی بوده و پس از ادعای تقلب سروصدایی شده و بعد هم مسئله به پایان رسیده، این فکر بسیار اشتباه است.
 
آیت الله جنتی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند و آگاهان سیاسی می دانند فتنه مسئله ای بود که از حدود 10 سال قبل از سال 88 آن را بررسی کرده بودند و اساسش این بود که فتنه گران به فکر براندازی جمهوری اسلامی بودند حرکتی که در سال 78 به وجود امد و خنثی شد و دوباره 10 سال آن را بررسی کردند تا در سال 88 با همان هدف پیگیری کنند.
 
وی افزود: معنی این هدف گذاری این است که اساسا مسئله انتخابات مطرح نبود بلکه مسئله نظام جمهوری اسلامی ، انقلاب اسلامی و براندازی آن مطرح بود یعنی حرکتی که حکومت اسلامی را سرکوب و نابود کنند و حکومتی سکولار زیر نظر آمریکا جایگزینش شود.
 
دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: این مسئله ای است که اشخاص به ویژه نسل جوان باید آن را بدانند که فتنه گران چه می خواستند بکنند و بر این مبنا باید به این بیندیشیم که اگر فتنه به ثمر رسیده بود چه می شد و حماسه نهم دی چه کرد.

آیت الله جنتی تصریح کرد: اگر این فتنه و نقشه های امریکا ، رژیم صهیونسیتی و ایادی داخلی شان به ثمر رسیده بود نظام اسلامی برچیده می شد و همه عناصری که در این نظام نقش داشتند و موثر بودند سرکوب می شدند ، امام به فراموشی سپرده می شد و می گفتند تاریخ ایشان به اتمام رسیده است و مسلما برای مقام معظم رهبری نیز نقشه های شومی داشتند.
 
وی افزود: با تحقق اهداف فتنه ، همه عناصر حزب اللهی و انقلابی را که در همه عرصه ها حضور دارند و از اسلام ، انقلاب و ولایت فقیه دفاع می کنند یکجا نابود می کردند به نحوی که یا اعدام و یا زندانی می شدند ؛ علما را به کلی منزوی می کردند و فرهنگ دینی را که اکنون بر کشور، قوا و مردم حاکم است کنار می گذاشتند و فرهنگ غربی را جایگزینش می کردند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: سران فتنه از آشوبگران تبری نجستند؛ آنان باید در حصر بمانند و واقعا دفاعی از آنان نمی توان کرد

آیت الله احمد جنتی با تبیین پیامدهای فتنه و اهداف آن گفت: اگر فتنه گران به اهداف شومشان می رسیدند دستاوردهای انقلاب اسلامی در داخل و خارج از بین می رفت و آن را نابود می کردند به نحوی که حتی نامی از انقلاب اسلامی  باقی نماند.

وی افزود: اکنون حزب الله عزیز لبنان در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده و آنان را سرکوب و ذلیل کرده است اما اگر فتنه به ثمر می رسید حکومت سکولاری سرکار می آمد و حزب الله به خودی خود منزوی و سرکوب و دوباره رژیم اشغالگر قدس بر لبنان حاکم می شد به نحوی که آنان  را می گرفتند و از بین می بردند و دوباره مناطقی از لبنان را اشغال می کردند.

آیت الله جنتی گفت: اثر به ثمر رسیدن فتنه در سوریه نیز شبیه به لبنان می شد، اگر داعشی ها آمدند حلب را اشغال کردند و بعد نیروی مقاومت آن را آزاد کرد در صورت تحقق اهداف فتنه اکثر مناطق سوریه به اشغال صهیونست ها در می آمد.

وی افزود: نهضت های آزادیبخش در دنیا با اتکا به انقلاب اسلامی ایران جرات یافتند و عناصر جوانش در کشورهای مختلف در چارچوب اسلام انقلاب کردند و به آزادی رسیدند اما اگر فتنه  به نتیجه می رسید همه این نهضتها را سرکوب و منزوی می کردند و قدرتشان را می گرفتند.

دبیر شورای نگهبان فتنه 88 را مانند جنگ تحمیلی 8 ساله دانست و گفت: در آن جنگ نیز امریکا در صدد براندازی و نابودی نظام اسلامی ایران بود یعنی همان اهدافی که در فتنه در پی آن بودند اما انجا به شکل نظامی بود و در سال 88 در قالب جنگ نرم پیگیری می شد.

آیت الله جنتی گفت: با این مقایسه نقش حماسه نهم دی معلوم می شود یعنی همانطور که پیروزی نیروهای اسلام در جنگ 8 ساله همه نقشه های دشمن را بر باد داد و نظام اسلامی را بیمه و مستحکم کرد حماسه نهم دی نیز همین اثر را داشت و از این منظر این حماسه معجزه بود و بدون مبالغه آن را باید اعجاز دانست و خدا را شکر کرد؛ از دوستان می خواهم که روز نهم دی را به شکرانه این نعمت روزه بگیرند.

وی افزود: با حضور حماسی مردم در نصف یک روز همه نقشه های دشمن بر باد رفت که اگر به ثمر می رسید عواقب و تبعات فراوانی داشت اما توطئه دشمنان و فتنه گران به لطف خدا و با اشاره مقام معظم رهبری خنثی شد و فتنه گران را اعم از داخلی و خارجی سر جایشان نشاند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: کسانی که به ویژه در صدا و سیما درباره نهم دی صحبت می کنند باید فتنه را معرفی کنند که فتنه گران در پی چه بودند. شعار های فتنه گران با مضامینی مانند «مرگ بر اصل ولایت فقیه» و «تقلب بهانه است اصل نظام نشانه است»، نشان داد که فتنه گران در پی چه هستند و مشخص شد که اصل نظام نشانه بود .

آیت الله جنتی تاکید کرد: کسی نمی تواند بگوید که چند بچه این شعار ها را سر دادند و چرا به حساب همه گذاشته می شود؛ سران فتنه به این راضی بودند. کسانی که اکنون محصور هستند باید هم در حصر بمانند و واقعا دفاعی  از اینها نمی شود کرد . چرا از این آشوبگران تبری نکردند؟ همین یک جمله را می گفتند که اینها از ما نیستند، می توانستند بگویند که چند بچه این شعارها را سر دادند و به حساب ما نگذارید.

وی گفت: این به معنی سکوت بود و سکوت در اینجا به معنی رضایت است پس معلوم میشود در داخل هم این حساب بوده است و تمام مسئله این نبود که نقشه دشمنان خارجی مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی باشد بلکه در داخل هم در پی این اهداف به راه افتاده بودند .

دبیر شورای نگهبان حمایت بهایی ها ، سلطنت طلبان ، منافقین و سکولارها از سران فتنه را نشان دهنده ماهیت فتنه و فتنه گران دانست و افزود: نهم دی فتنه گران را منزوی کرد و آنان را از بین برد این روز از ایام الله واقعی است که باید شکرش را به جای اورد.

آیت الله جنتی با تبیین نقش نهم دی در بقای نظام اسلامی و حکومت مردمی و نقش مردم در این باره اظهار داشت:حضور حماسی مردم در این روز نشان داد که مردم به اسلام ، انقلاب اسلامی ، امام (ره) و رهبر معظم انقلاب وفادارند و ولایت فقیه را قبول دارند و از این منظر باید با شکر گزاری خداوند تبارک و تعالی از مردم به عنوان پیروان راستین ائمه معصومین علیهم السلام به ویژه امام علی (ع) و امام حسین(ع) و فرزندان امام خمینی (ره) تشکر کرد.

وی همچنین با تاکید بر لزوم حل و فصل مشکلات مردم بویژه مشکلات معیشتی آنان تاکید کرد:دولت باید رفع مشکلات اقتصادی مردم را در راس مسائلش قرار دهد و در باقی مانده کار این دولت، اگر نمی تواند این مشکلات را حل و فصل کند حداقل آن را بکاهد.

برچسب‌ها