نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: خیلی امیدواریم طرح پیشنهادی لباس بانوان مورد موافقت فدراسیون جهانی قرار بگیرد تا از این پس شاهد حضور بانوان با حجاب اسلامی در میادین بین‌المللی باشیم.

به تایید لباس بانوان از سوی فیبا امیدواریم/ حیف است محدود به رقابت‌های داخلی شویم

به گزارش قدس آنلاین، فاطمه کرم‌زاده در گفت‌وگو با تسنیم درخصوص طرح پیشنهادی لباس بانوان و ارسال آن برای فدراسیون جهانی بسکتبال(فیبا) اظهار داشت: پس از پیگیری‌های وزیر ورزش و رئیس فدراسیون بسکتبال، لباس بانوان بسکتبالیست را طراحی کردیم و این طرح را به همراه فیلم مسابقات به فدراسیون جهانی ارسال کردیم.

وی ادامه داد: خیلی امیدواریم که این طرح مورد تایید مسئولان فدراسیون جهانی فیبا قرار بگیرد. البته ما همیشه امیدوار بودیم و به همین دلیل در طی این سال‌ها که از حضور در رقابت‌های بین‌المللی محروم بودیم بازهم انگیزه خود را از دست ندادیم و برای حل این مشکل تلاش کردیم.

فاطمه کرم‌زاده افزود: در حال حاضر تعطیلات ژانویه شروع شده است و به طور حتم در این مدت نباید منتظر خبر تازه‌ای از فدراسیون جهانی باشیم. به هرحال این موضوعات زمانبر است و باید جلسات مختلفی در این مورد برگزار شود.

وی یادآور شد: پیگیری‌های فدراسیون بسکتبال برای حل مشکل حضور بانوان با حجاب اسلامی در میادین بین‌المللی تنها به طراحی لباس محدود نشده است. ما فیلم مسابقات بانوان را هم برای فیبا ارسال کرده‌ایم، همچنین برگزاری بازی فینال سوپر لیگ بانوان را هم می‌خواهیم با حضور ناظر فیبا برگزار کنیم.

نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: ابتدا قرار بود این بازی را به صورت نمادین و با حضور نماینده فیبا برگزار کنیم که شرایط مهیا نشد حالا این برنامه را در نظر داریم در فینال سوپر لیگ برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: حضور ناظر فیبا در این بازی برای ما بسیار مهم است و به همین دلیل با جدیت این برنامه را دنبال خواهیم کرد.

نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال تصریح کرد: ما به رغم محدودیتی که برای حضور در مسابقات بین‌المللی داشتیم اما فعالیت‌های داخلی خود را به صورت منظم دنبال کرده‌ایم. لیگ‌های ما در رده‌های سنی فعال است. برنامه استعدادیابی و اردوهای تیم ملی را هم داشته‌ایم. حیف است این پتانسیلی که ما در اختیار داریم تنها محدود به رقابت‌های داخلی و لیگ شود.

برچسب‌ها