معاون تبلیغ و تروبج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی اعلام کرد: تا پایان امسال هفت جشنواره قرآنی متناسب با ظرفیت های هر استان در کشور برگزار می شود.

هفت جشنواره قرآنی در استان ها برگزار می شود

 به گزارش «قدس آنلاین»،  علی تن روز یکشنبه در آیین رونمایی از فراخوان جشنواره سراسری عکس آیات(قرآن و عترت) به میزبانی استان البرز افزود: امسال استان گیلان میزبان حوزه فیلمنامه و نمایشنامه نویسی، مازندران در حوزه رسانه، سمنان در بخش صنایع دستی، تهران در زمینه نماد (المان) شهری، همدان با موضوع کاریکاتور و البرز در حوزه عکاسی جشنواره برپا می کنند.  
وی با بیان اینکه هر کدام از استان های کشور دارای توانمندی های خاص فرهنگی هستند، اظهار داشت: استان ها را متناسب با ظرفیت هایشان انتخاب کرده ایم.  
معاون تبلیغ و تروبج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ وارشاداسلامی اضافه کرد: هدف از برگزاری این جشنواره ها تولید آثار جدید، ایجاد انگیزه بیشتر برای هنرمندان، پرداختن هر چه بیشتر به موضوعات قرآنی، ترویج قرآن و پرداختن به مواردی چون حقوق شهروندی است.  
تن ادامه داد: شناسایی و استعداد یابی هنرمندان و استفاده از آثار آنها بخصوص پس از برگزاری جشنواره ها از دیگر اهداف برگزاری جشنواره های قرآنی است.  
معاون تبلیغ و تروبج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه البرز از ظرفیت بالایی برخوردار است، اظهارداشت: امسال درهشت استان دیگر کشورهفته قرآنی و در ۱۰ استان نیز جشن رمضان برگزار و اعتقاد ما این است که خود استان ها به ما برنامه بدهند.  
وی در ادامه به بودجه و اعتبارات قرآنی اشاره کردو گفت: میزان اعتبار اختصاص یافته به نسبت فعالیت های قرآنی بسیار محدود است اما با این وجود ۹۵ درصد از این اعتبارات را در خود استان ها هزینه می کنیم.  
تن افزود: تلاش ما بر این است که در استان های محروم و مرزی بیشتر این اعتبارات هزینه شود.  

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها