معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: کیفیت هوای تهران با شاخص ۱۴۲ در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

هوای تهران برای گروه های حساس ناسالم است

به گزارش «قدس آنلاین»،   «شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد) (حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است». 
محمد رستگاری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کیفیت هوای شهر تهران در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت هشت صبح امروز با کاهش ۱۱ عددی غلظت میانگین آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون و شاخص ۱۴۲ برای گروه های حساس ناسالم است.  
وی اظهار کرد: همچنین دراین مدت میزان غلظت آلاینده منوکسید کربن از ۴۷ به ۳۳ و ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون از ۹۸ به ۸۵ کاهش یافته است.  
رستگاری افزود: ایستگاه های دانشگاه شریف (منطقه ۲)، شادآباد (منطقه ۱۸) و شهرداری منطقه ۲ با شاخص کیفی ۱۷۱، ۱۷۰ و ۱۷۰ آلوده ترین مناطق جوی شهری تهران دراین مدت بودند.  
به گفته وی، همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته کیفیت هوا تنها در دو ایستگاه های گلبرگ و اقدسیه(مناطق ۸ و ۱) شهر تهران به ترتیب با شاخص ۹۵ و ۹۶ سالم بوده است.  
معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران به افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، زنان باردار، سالمندان و کودکان توصیه کرد از فعالیت های طولانی مدت و ورزش در فضای باز خودداری کنند.  

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها