سفارت ایران در باکو ضمن محکومیت شدید و ابراز انزجار از تجمع عناصری در مقابل نمایندگی و توهین به مقامات کشورمان و با هشدار به عوامل آن، از دولت باکو خواست هرچه سریعتر نسبت به چنین اهانتی واکنش نشان دهد.<BR>

دولت باکو هرچه سریعتر به اهانت برخی عناصر به نمایندگی ایران واکنش نشان دهد

به گزارش قدس آنلاین،سفارت ایران در باکو ضمن محکومیت شدید و ابراز انزجار از تجمع عناصری در مقابل نمایندگی و توهین به مقامات کشورمان و با هشدار به عوامل آن، از دولت باکو خواست هرچه سریعتر نسبت به چنین اهانتی واکنش نشان دهد.

متن این بیانیه بدین شرح است.

انالله و انا الیه راجعون

در تجمع سازمان یافته روز جمعه گذشته در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو، عده‌ای فریب خورده و آلت دست دشمنان اسلام، به عنوان عوامل رژیم نامشروع و اشغالگر صهیونیستی به ساحت مقدس رهبر شیعیان جهان و ولی فقیه امت اسلامی، حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای توهین کردند که دل هر انسان آزاده‌ای را به درد آورد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران با تسلیت به امام زمان حضرت حجت ابن الحسن ( عج) و همه شیعیان جهان خصوصاً مردم جمهوری آذربایجان اعلام می‌دارد که بی شک این فاجعه غم انگیز، جنایتی برضد ارزش‌های دینی بوده و در حقیقت بیرون آمدن دست جنایتکار رژیم صهیونیستی از آستین این افراد است.

چه کسی است که نداند این تجمع سفارشی که با هدایت برخی محافل در جمهوری آذربایجان هدایت و اجرا شده است، طرحی کاملاً هماهنگ و همسو با جریان اسلام ستیزی غرب و محافل صهیونیستی در منطقه است.

در حالیکه در سویی از جهان قرآن کریم که کتاب هدایت الهی و سمبل اعتقاد و ایمان میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان است؛ توسط افراطیان بی دین به آتش کشیده می‌شود، در این سوی جهان در دامن کشور مسلمان و شیعه آذربایجان که یکی از پایگاه‌های همیشگی حراست از آرمان‌های اسلامی و ایمانی مسلمانان بوده است؛ به تمثال رهبر شیعیان جهان و مقام عظمای ولایت، جسارت و توهین می‌شود.

بسی موجب تعجب است که مقامات و طراحان چنین تجمعی نمی‌دانند که تحریک احساسات دینی و انتشار خشم و کینه میلیون‌ها مسلمان پیرو رهبر بزرگ شیعیان جهان؛ به خصوص پیروان از جان گذشته و غیرتمند ایشان در استان‌های آذری زبان جمهوری اسلامی ایران، چه عواقب خطرناکی برای طراحان این سناریوی سخیف دارد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت شدید و ابراز انزجار از این اقدام خصمانه و جنایتکارانه و با هشدار به عوامل آن، اعلام می‌دارد که این اقدام به هیچ وجه قابل توجیه نبوده و لازم است دولت جمهوری آذربایجان هرچه سریعتر نسبت به چنین اهانتی واکنش نشان داده و مرتکبان آن را به سزای اعمالشان برساند.

بی تردید چنین تجمع سفارشی که ترکیبی از چند تن از تجزیه طلبانِ قوم گرا به همراه جوانان تحریک شده وابسته به نهادهای قدرت اقتصادی و سیاسی بود، نمی‌تواند سایه شوم خود را بر بلندای آفتاب جهان تابِ چهره‌ای بزرگ و دانشمند؛ فقیهی مبارز و اندیشمند و قلب جهان اسلام بیندازد.

قطعاً چنین اقدامی عملاً به توسعه جریان قدرتمند بازگشت به احکام و تعالیم اسلامی کمک کرده و به گسترش اسلام و بیداری بیش از پیش مردم مسلمان جمهوری آذربایجان منجر خواهد شد.

بسی جای تاسف است که در باکو، شهری که تا چندی پیش به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام خوانده می‌شد، اکنون به سمبل عینی اسلام و فرهنگ اسلامی این چنین توهین می‌شود.

همچنین موجب تعجب و تاسف بسیار است که برخی از عوامل و عناصر گمراه اداره مسلمانان قفقاز به جای واکنش و اعتراض جدی و عملی به برگزاری همایش همجنس بازان؛ در مراسم توهین به سمبل اسلام و تشیع و رهبر شیعیان شرکت می‌کنند.

متاسفانه علیرغم انتظار؛ مسئولین مربوطه به جای مجازات عوامل ارتکاب این جنایت و اقدام توهین آمیز؛ با بی تدبیری مجدد اجازه تجمعی دیگر را در روز 27/2/91 در برابر این نمایندگی داده‌اند.

اینگونه اقدامات و اقدامات مشابه آن به بهانه‌های ساختگی، در راستای خوش خدمتی به غرب و رژیم صهیونیستی در حال زوال است.

مردم فهیم جمهوری آذربایجان و غیرتمندان آذری در سراسر جهان به خوبی از طرح‌های محافل خیانت کار که در صدد اسلام ستیزی، حساسیت زدایی از اعتقادات دینی و نیز به درازا کشیده شدن اشغال و خدشه دار شدن تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان شده است، آگاهی دارند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان