رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد اقدام اخیر سرمربی تیم ملی برای فسخ یک طرفه قراردادش توضیح داد و اینکه برای جایگزین وی چه تصمیم گرفته خواهد شد.

بررسی تصمیم جنجالی «باورمن» در گفتگوی قدس آنلاین با «مشحون»

قدس آنلاین - گروه ورزشی:  72 ساعت از اقدام درک باورمن برای امضای قرارداد با تیم باشگاهی ووردزبورگ جهت هدایت این تیم تا فصل 2020 بوندس لیگا می گذرد و همچنان سوژه اول و آخر این روزهای بسکتبال این موضوع است که تصمیماتی که به واسطه آن در مجموعه فدراسیون گرفته شده یا باید گرفته شود. 

محمود مشحون در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین در مورد این تصمیم جنجالی درک باورمن توضیح داد و اینکه چه اقداماتی در این زمینه در دستور کار قرار گرفته است. 

* واقعا دلیل این اقدام درک باورمن چه بود؟ آیا مشکلی با فدراسیون داشت؟
- هیچ مشکلی بین درک باورمن با فدراسیون بسکتبال وجود نداشت. همه چیز به خوبی و خوشی می گذشت. باورمن برای تعطیلات کریسمس ایران را ترک کرد و حتی برنامه های خود را برای بعد از بازگشتش مشخص کرد و راهی آلمان شد. به همین دلیل است که از تصمیمش شوکه هستیم. واقعا دور از انتظار بود. 

* فکر می کنید دقیقا چه عاملی باعث چنین اقدامی توسط یک مربی حرفه ای در سطح باورمن شد؟ 
- چه بگویم، باورمن اعلام کرده به خاطر دختر سه سالش دیگر نمی تواند به ایران بیاید و باید در آلمان بماند. اما این سوال برای فدراسیون ایجاد شده که مگر وقتی سال گذشته باورمن قراردادش را با فدراسیون امضا کرد، در چنین شرایطی قرار نداشت؟ چرا آن موقع این مسائل را لحاظ نکرد؟ از یک مربی حرفه ای بعید است که اینچنین درگیر مسائل احساسی شود. شاید هم موضوع پیشنهاد مالی بیشتر از طرف تیم باشگاهی آلمان در میان باشد که امیدوارم اینچنین نباشد. 

* خوب فکر نمی کنید اگر واقعا تیم آلمانی پیشنهاد بهتری به باورمن داده باشد، طبیعی است که وی به آن پاسخ مثبت داده باشد؟
- اول اینکه باورمن با ما قرار داد داشت و نمی توانست چنین کاری را انجام دهد. دوم اینکه فدراسیون بسکتبال ایران برای وی در مورد مسائل مالی هیچ کوتاهی نکرد که بخواهد این کار را انجام دهد. ما تمام حقوق و مزایای باورمن را تا امروز به طور کامل پرداخت کرده ایم. از نظر محل اقامت و وسلیه رفت و آمد هم بهترین ها را برایش مهیا کرده بودیم. به طور کلی برایش چیزی کم نگذاشته بودیم. 

* در هر صورت باورمن دیگر سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران نیست. آیا پرونده وی به همین جا ختم می شود؟
- خیر؛ به هر حال باورمن یک طرفه قراردادش را فسخ کرده و به همین دلیل طبق آنچه در قراردادش قید شده باید جریمه ای را به بسکتبال ایران پرداخت کند. از او خواسته ایم برای بررسی همین مسئله و اینکه از نزدیک بگوید واقعا به چه دلیلی قراردادش را فسخ کرده، به ایران بیاید. نمی دانم می آید یا نه اما در هر صورت طی همین روزها نشستی خواهیم داشت تا مشخص کنیم باورمن چقدر باید به ما به عنوان جریمه اقدام غیر اخلاقی و حرفه ای اش پرداخت کند. او طلبکار نیست اما احتمالا باید مبلغ زیادی را به ما پرداخت کند. از این مبلغ اصلا نمی گذریم. 

* در هر صورت حالا تیم ملی بسکتبال بدون سرمربی است. چه برنامه ای برای آن دارید؟
- اول اینکه قرار بر این در مسابقات قهرمانی غرب آسیا که بهمن ماه برگزار می شود، تیم ملی با هدایت مهران شاهین طبع شرکت کند. اما هفته آینده هم جلسه ای خواهیم داشت که در آن مشخص خواهد شد سرمربی قطعی و جدید تیم ملی ایرانی باشد یا خارجی. 

و صحبت پایانی؟
- هنوز از بابت اقدام درک باورمن متعجب هستیم. باید از این قرارداد با مربیان به خصوص خارجی ها را خیلی محکم تر منعقد کنیم تا اسیر چنین مشکلاتی نشویم. 

برچسب‌ها