اراک: دبیر جشنواره ملی عکس آسیب‌های اجتماعی از شرکت ۲۶۰ هنرمند از سراسر کشور با بیش از هزار اثر در این جشنواره خبر داد.

یک هزار اثر در جشنواره عکس آسیب‌های اجتماعی شرکت کردند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سینا صدیقی ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پایان مهلت ارسال آثار به این جشنواره اظهار کرد: آخرین مهلت ارسال آثار به نخستین جشنواره عکس آسیب‌های اجتماعی ۱۵ دی ماه سال جاری بود که هنرمندان از ۲۵ استان در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

وی افزود: با بررسی تعداد عکس‌های ارسالی به دبیرخانه این جشنواره استان‌های مرکزی، تهران و خراسان رضوی به ترتیب بیشترین آثار را ارسال کرده‌اند.
دبیر نخستین جشنواره ملی عکس آسیب‌های اجتماعی استان مرکزی با اشاره به تعداد شرکت کننده‌ها در این جشنواره گفت: در حدود ۲۶۰ نفر عکاس در این جشنواره در هر دو بخش عکاسی با دوربین حرفه‌ای و عکاسی موبایلی شرکت کرده‌اند که این هنرمندان بیش از هزار فریم عکس به دبیرخانه ارسال کرده‌اند.

صدیقی تصریح کرد: بیشترین آثار ارسال شده به دبیرخانه در بخش عکاسی با دوربین حرفه‌ای بوده است و ما باید تلاش کنیم که هنر عکاسی موبایلی هم در بین مردم و هنرمندان نهادینه کنیم تا بتوانند در هر لحظه و هر شرایط عکسی با قابلیت‌های هنری از خود به جا گزارند.

وی با اشاره به آیین اختتامه نخشتین جشنوراه ملی عکس آسیب‌های اجتماعی گفت: داوران به داوری آثار ارسال شده مشغول هستند و اعلام نتایج ۲۶ دی ماه انجام می‌شود، همچنین آیین اختتامیه و نمایشگاه در دهه اول بهمن ماه برگزار می‌شود.

دبیر نخستین جشنواره ملی عکس آسیب‌های اجتماعی استان مرکزی با اشاره به نحوه داوری، داوران در این جشنوراه گفت: نفرات برتر از سوی داوران در هر بخش عکاسی حرفه‌ای و موبایلی جداگانه انجام می‌شود و همچنین تعدادی از شرکت‌ کنندگان در بخش عکاسی با دوربین حرفه‌ای به عنوان "شایسته تقدیر" اعلام می‌شوند.

صدیقی تاکید کرد : آثار ارسال شده به دبیرخانه نخستین جشنواره ملی عکس آسیب‌های اجتماعی بیشتر در ۲ بخش کودکان کار و آسیب‌های نوپدید هستند.

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره در سطح ملی گفت: لازم به ذکر است که نخستین جشنواره عکس آسیب‌های اجتماعی در ابتدا به صورت استانی در حال برگزار بود که به سبب استقبال بی نظیر هنرمندان از استان‌های دیگر به صورت ملی برگزار شد.
 

برچسب‌ها