وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته و در راستای توسعه زیرساخت ها در بخش آی سی تی 600 میلیارد تومان در مازندران سرمایه گذاری کرده است.

سرمایه گذاری 600 میلیارد تومانی دولت در بخش آی‌سی‌تی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، محمود واعظی بیان کرد: قرار است 422 میلیارد تومان دیگر نیز در بخش آی‌سی‌تی در مازندران سرمایه گذاری شود. 

وی گفت: در این سه سال شبکه انتقال و پهنای باند در مازندران سه برابر و مشترکین اینترنت چهار برابر شده است. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: هم اکنون تمامی 58 شهر استان مازندران زیر پوشش تلفن همراه قرار دارند ، 30 شهر دارای اینترنت نسل 4 است و 2 هزار و 20 روستا نیز از اینترنت برخوردار هستند. 

واعظی تعداد کاربران اینترنت کشور را 36 میلیون نفر اعلام کرد و افزود : در سه سال گذشته 20 هزار روستای کشور به اینترنت متصل شدند و تمامی روستاهای بالای 15 خانوار کشور نیز ارتباط تلفنی دارند. 

وی با اشاره به فعالیت شبکه های اجتماعی در کشور ، خاطر نشان کرد : دولت هم اکنون استراتژی فرهنگ سازی استفاده صحیح از شبکه های اجتماعی را آغاز کرده و این شبکه ها تا جایی که به مسائل غیر اخلاقی و امنیتی ورود پیدا نکرده و اعتقادات عمومی کشور را خدشه دار نکنند و مشکلی برای امنیت کشور نداشته باشند فعالیت آنها می تواند ادامه پیدا کند. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : ترجیح دولت شبکه های اجتماعی بومی است و هم اکنون تعدادی از دانشگاهها و شرکت های دانش بنیان به صورت جدی راه اندازی شبکه ای داخلی را دنبال می کنند. 

وی افزود : شبکه انتقال در ابتدای دولت یازدهم حدود 900 گیگ بود که اکنون به سه هزار و 600 گیگ افزایش یافته و امیدواریم تا پایان دولت یازدهم به 2.5 برابر این میزان افزایش یابد. 

واعظی با تشریح شرایط کشور در آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید ، گفت : تورم کشور در ابتدای دولت حدود 40 درصد بود ، اما با سیاست هایی که دولت در عرصه های داخلی و بین المللی داشت توانست این رقم را به 8 درصد برساند. 

وی افزود : دولت در گام های نخست تلاش کرد تا آرامش را به کشور برگرداند و ثبات اقتصادی به وجود آورد چرا که کشور در شرایط بد اقتصادی ناشی از تحریم ها قرار داشت و صادرات نفت کشور به حداقل خود رسیده بود. 

وزیر ارتباطات گفت : امروز با سیاست های دولت تدبیر و امید صادرات نفت و میعانات کشور به 2 میلیون و 900 هزار بشکه رسیده که بعد از انقلاب کم نظیر است. 

وی خاطر نشان کرد : خوشبختانه در سال 95 تمامی شاخص ها در بخش های کشاورزی ، صنعت و خدمات مثبت است و رونق اقتصادی به سمت اشتغال سوق داده خواهد شد. 

واعظی به انتخابات آینده ریاست جمهوری اشاره کرد و بیان کرد: سیاست دولت برگزاری انتخابات در زمان قانونی خودش است و از هر گونه حاشیه سازی پرهیز می کند. 

وی افزود: گروهی تلاش دارند تا از تریبون های رسمی و غیر رسمی خود و رسانه های مختلف دستاورد های دولت بویژه در بحث برجام را مخدوش کنند اما باید بدانند که دستاورد های دولت متعلق به نظام و مردم است و باید آن را پاس داشت. 

وزیر ارتباطات در پایان با اشاره به تعامل خوب مجموعه مدیریت استان در راستای توسعه مازندران یادآور شد: مهم ترین مشکلات غرب مازندران تامین آب آشامیدنی ، ایجاد سد و احداث کمربندی است که امیدواریم بتوانیم به خواسته به حق مردم منطقه جامه عمل بپوشانیم. 
 

برچسب‌ها