امام جمعه قم بیان کرد: امروز قم مرکز انقلاب است و دوست و دشمن به قم نگاه می کنند و لذا حرکت مردم و حوزه از دید دشمن پنهان نیست.

نگاه دوست و دشمن به قم و روحانیت دوخته شده است

به گزارش قدس آنلاین، امام جمعه قم با اشاره به فرا رسیدن سال روز کشف حجاب به فرمان رضاخان اظهارداشت: در این روز چادر از سر زنان کشیدند اما زنان ایرانی در منزل ماندند تا قداست چادر حفظ شود، باید قدرشناس اسلام و انقلاب باشیم، امروز دنیای غرب تلاش می‌کند بنیان خانواده ها را از بین ببرد و باید مراقب باشیم که در برابر آموزه‌های دینی پایبند باشیم.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با اشاره به فرا رسیدن روز ۱۹ دی گفت: اراده‌ای که طلاب و فضلا و مراجع و بازاریان در برابر ۱۹ دی داشتند و در برابر شاه ایستادگی کردند و اقدام بزرگی بود که ماندگار شد، ۱۹ دی به پیروزی انقلاب اسلامی شکوهمند امام خمینی (ره) منجر شد.

استاد حوزه علمیه بیان کرد:مشترکاتی بین ۹ دی و ۱۹ دی وجود دارد که باید برای جامعه و نسل جوان تبیین شود ، در ۹ دی به امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) و قرآن و دین توهین شد اما مردم حماسه آفریدند و روز تاریخی ۹ دی را خلق کردند، در ۱۹ دی هم طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم برای حفظ اسلام دست به قیام تاریخی زدند.

امام جمعه قم عنوان کرد: امروز قم مرکز انقلاب است و دوست و دشمن به قم نگاه می کنند، حرکت مردم و حوزه از دید دشمن پنهان نیست، نسل جوان قم حرکت ۱۹ دی را به عنوان الگوی خود قرار داده و ادامه دهنده آن باشند.

وی در ادامه بیان داشت: سالروز قیام ‌۱۹ دی مردم قم نیز در پیش است و این قیام آنچنان پیش رفت که به پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل منجر شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مشترکات قیام ۱۹ دی و حماسه ۹ دی بیان داشت: در فتنه ۸۸ به قرآن، مسجد و اهل بیت(ع) بی‌احترامی شد که عکس العمل مردم در حماسه بزرگ ۹ دی‌ماه بود.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: به جوانان امروز توصیه می‌کنیم که‌ قیام ۱۹ دی مردم قم را الگوی خود قرار دهند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به ۱۷ دی ماه روز توطئه کشف حجاب از سوی رضاخان گفت: رضاخان می‌خواست جامعه ما را به بی‌حجابی بکشاند و از این رو چادر را از سر زنان می‌کشیدند که در پی آن قیام مسجد گوهرشاد به راه افتاد.

عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: سیاست غرب فروپاشی خانواده‌ها است که کشف حجاب و بی‌حجابی در حقیقت مقدمه فروپاشی خانواده‌ها است که باید مراقب بود آموزه‌های اسلامی و دینی حفظ و حراست شود.

برچسب‌ها