قائم شهر- مدیر امور منابع آب قائم شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ گفت: ۸۰ نفر از مجاورین رودخانه تالار قائم شهر به صورت داوطلبانه به عضویت گروه حفاظت از رودخانه مذکور در آمدند.

۸۰ نفر از مجاورین رودخانه تالار قائم شهر حافظ رودخانه شدند

به گزارش قدس آنلاین، هادی نیک اختر افزود: این افراد به محض مشاهده تخلف اعم از برداشت غیر مجاز شن و ماسه و یا تصرف بستر، موضوع را به تیم نظارتی اطلاع خواهند داد.

وی با بیان اینکه رودخانه  تالار یکی از رودخانه های بزرگ استان بوده و آب اراضی بیش از ۵ شهرستان را تامین می کند، یادآور شد: برای حفاظت از این رودخانه نیاز به مشارکت عموم مردم بخصوص مجاورین رودخانه داریم که با ایجاد و تقویت گروه های حفاظت در سالهای اخیر، موفق شدیم میزان جرایم و تخلفات را کاهش دهیم.

مدیر امور منابع آب قائم شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ با اشاره به اینکه متاسفانه در برخی از سالها بخصوص دهه ۸۰ بیش از اندازه  از حجم آورد رسوبی رودخانه تالار شن وماسه برداشت شد، اضافه کرد: این برداشت ها به بسیاری از تاسیسات تقاطعی آسیب رسانده و باعث افت شدید بستر گردید که با اقداماتی که در سالهای اخیر انجام شد، رودخانه با ترمیم خود، در حال بازگشت به شرایط اولیه می باشد.

نیک اختر با بیان اینکه بسیاری از برداشت کنندگان غیر مجاز شن و ماسه امروز به دلیل محکومیت در مراجع قضایی از جمله جزای نقدی و حبس تعزیری، نادم و پشیمان هستند، افزود: در بررسی هایی که بعمل آمد این افراد ماشین آلات و ادوات خود را نیز فروخته اند.

وی در پایان با قدردانی از مجاورین رودخانه تالار قائم شهر اظهار امیدواری کرد بتوانیم با این اقدام علاوه بر جلوگیری از خسارت سنگین به منابع و مجاری آبی، میزان آسیب پذیری مجاورین رودخانه را بهنگام وقوع سیل به حداقل برسانیم.

برچسب‌ها