وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تدوین دانشنامه بزرگ کرمان گفت: این دانشنامه در مراحل پایانی قرار دارد و به زودی به بهره برداری خواهد رسید

کرمان یکی از مقاصد مهم توریسم است/تدوین دانشنامه بزرگ کرمان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، سیدرضا صالحی امیری در جلسه رونمایی ازفراخوان همایش  بزرگداشت خواجوی کرمانی گفت: استان کرمان به لحاظ اهمیت به مسائل فرهنگی به نسبت سایر استان ها پیشتاز بوده است.

وی با اشاره به تدوین دانشنامه بزرگ کرمان، افزود: این دانشنامه در مراحل پایانی قرار دارد و به زودی به بهره برداری خواهد رسید که کار بسیار ارزشمندی می باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظرفیت فرهنگی و تمدنی استان کرمان را کم از فارس و اصفهان ندانست و تصریح کرد: اگر کرمان در سطح ملی، منطقه ای و جهانی باز شناخته شود، از مقاصد مهم توریسم داخلی و خارجی خواهد شد.

وی جیرفت را یکی از ده نقطه تمدنی ایران دانست و گفت: با هماهنگی استاندار کرمان و میراث فرهنگی احیای این تمدن کهن شتاب بیشتری خواهد گرفت.

صالحی امیری همچنین جیرفت را یکی از  اصلی ترین تمدن های شناخته شده دانست و بیان داشت: اگر این نظریه ثابت شود جیرفت به عنوان نقطه شروع زندگی بشر معرفی خواهد شد.

وی افزود: در کرمان شخصیت های بزرگی که منشا تحولات عظیم ملی در همه ابعاد و زمینه ها بوده اند، وجود دارد که نمونه آن خواجوی کرمانی است که در ردیف حافظ و سعدی و ... است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شخصیت خواجوی کرمانی، گفت: از نظر اصحاب شعر و ادب حتی شخصیت حافظ  نیز تحت تاثیر عرفان و اخلاقیات و سلوک وی است.

وی تصریح کرد: بررسی این ظرفیت و شخصیت ادبی نصیب دانشگاه آزاد اسلامی شده و ما هم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن مفاخر ایران برای هر چه با شکوه تر برگزار شدن این کنگره تلاش خواهیم کرد.

برچسب‌ها