نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار داریم مس توجه بیشتری به منابع انسانی کند چراکه سرمایه‌های خودش است.

مس توجه بیشتری به منابع انسانی داشته باشد/ وضع نابسامان تولید و مشکلات صنعتگران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، احمد انارکی‌محمدی عصر امروز در نشستی در سالن آمفی تئاتر  فجر مجتمع مس سرچشمه با حضور مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران و قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: شهرستان‌های رفسنجان و انار دچار بحران خشکسالی شده است.
نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در مصرف آب باید مدیریت شود تا بتوانیم از آب‌های موجود بهره‌وری بیشتر داشته باشیم.
وی تصریح کرد: 13 درصد سطح زیر کشت کشاورزی در شهرستان رفسنجان زیرپوشش آبیاری تحت فشار است و عدم یکپارچگی یکی دیگر از مشکلات این منطقه است.
انارکی‌محمدی بر ضرورت حمایت از کارگران تاکید کرد و گفت: نیروی انسانی بزرگترین سرمایه است اما کمتر توجهی به این نیروها می‌شود و انتظار داریم مس توجه بیشتری به منابع انسانی کند چراکه سرمایه‌های خودش است.
نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توقع می‌رود گردش مالی حساب شرکت در بانک‌های همین منطقه باشد تا سبب رونق بانک‌ها شود و اقلام مورد نیاز مس از همین استان تهیه شود.
وی بر ارتباط صنعت مس با دانشگاه تاکید کرد و گفت: 11 واحد دانشگاهی در رفسنجان داریم که تقویت آن به‌نفع صنعت است.
این مسؤول یادآور شد: اخیرا یک درصد آلایندگی قرار شد برای پژوهش به دانشگاه‌ها اختصاص یابد.
وی با اشاره به وضع نابسامان تولید و مشکلات صنعت‌گران متذکر شد: گاهی برای یک موافقت اصولی چندین دستگاه را باید ببینیم و نهایتا به‌نتیجه‌ای نمی‌رسیم.
انارکی‌محمدی عنوان کرد: امسال در استان کرمان در زمینه پرداخت مالیات 31 درصد افزایش داشتیم و استان کرمان رتبه اول در کشور در این زمینه است اما این مالیات‌ها برای تولیدکننده دست و پاگیر است.

برچسب‌ها