معاون رئیس جمهور با اشاره به لایحه دولت برای اعطای وام قرض‌الحسنه به مبلغ یک و نیم میلیارددلار از محل صندوق توسعه ملی به روستائیان و عشایر کشور گفت:در برخی روستاها بیشتر از ۲۰۰ میلیارد تومان وام مشارکت قرض‌الحسنه اعطا می‌شود.

اختصاص وام ۲۰۰ میلیارد تومانی قرض‌الحسنه به برخی روستاهای کشور

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، سیدابوالفضل رضوی امروز در مراسم اختتامیه دومین نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان و عشایر در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران اظهار کرد: روستا تولیدگاه فرهنگ، غذا، صنایع دستی و آداب و رسوم برای کشور است و روستائیان تولیدکننده امنیت غذایی کشور هستند. 

وی افزود: 25 درصد گوشت قرمز مورد نیاز  و 90 درصد تولید گندم کشور در روستاها و توسط روستائیان و عشایر تامین می‌شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور ادامه داد: مراکز گردشگری ایران در ترکیه و کشورهای دیگری که برخی از مردم به آنجا سفر می‌کنند وجود ندارد و باید توجه داشت که روستاهای کشور مناطق بسیار مناسبی برای گردشگری هستند.

* اولین مرکز عرضه محصولات روستایی با وسعت هزار هکتار ابتدای جاده تهران - شمال ایجاد می‌شود

رضوی تصریح کرد: برای روستائیان در مرکز کشور و مراکز استانها جایگاه دائمی فروش و نمایشگاه عرضه مستقیم محصولات آنها ایجاد می‌شود که براساس هماهنگی‌های به عمل آمده اولین جایگاه در ابتدای جاده تهران - شمال در وسعتی بالغ بر هزار هکتار ایجاد می‌شود.

وی افزود: این مراکز با مشارکت روستائیان و عشایر ایجاد می‌شود تا دیگر محصولات آنها خراب نشود و کالاهای تولید شده آنها به صورت مستقیم در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد. 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور ادامه داد: در سایر مرکز استانها نیز مراکز عرضه مستقیم محصولات تولیدی روستائیان و عشایر ایجاد می‌شود و اراده دولت و بهبود وضعیت عرضه تولیدات روستایی و عشایری است.

رضوی یادآور شد: کلاسهای آموزشی با همکاری دستگاه‌های ذیربط برای آموزش بسته‌بندی کالاهای تولید شده روستائیان و عشایر به صورت مجانی در  روستاها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تقدیم لایحه یک و نیم میلیارد دلاری وام روستایی عشایری به مجلس شورای اسلامی گفت: این لایحه برای اعطای وام با کارمزد تک‌نرخی 3 تا 4 درصد به روستائیان و عشایر کشور تقدیم مجلس شده است که بعد از تصویب برنامه ششم که امیدواریم نمایندگان آن را تصویب کنند. 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور افزود: در برخی روستاها بیشتر از 200 میلیارد تومان وام مشارکت قرض‌الحسنه در اختیار روستائیان و عشایر کشور قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها