اصفهان- رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان از رشد نگران کننده ۱۷۳ درصدی جرایم کلاهبرداری های اینترنتی در اصفهان خبر داد.

رشد ۱۷۳ درصدی جرایم کلاهبرداری های اینترنتی در اصفهان نگران کننده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی تاکید کرد: وقتی جرایم اقتصادی را بررسی می کنیم می بینیم که در بخش برداشت های غیرمجاز آنچنان افزایشی را شاهد نیستیم اما تبلیغات اینترنتی ابزاری برای افراد سوءاستفاده گر شده و متاسفانه بخشی از افراد زودباور که در صدد تحقیق بر نمی آیند و زود اطمینان و اعتماد به اینگونه پیام ها می کنند  ، قربانی کلاهبرداران می شوند.

 وی اضافه کرد: برخی افراد گمان می کنند چون اطلاعاتی بر روی صفحه وب آمده، مستند و مورد اعتماد باست در صورتی که ما ارایه هویت در فضای مجازی و وب را چالش می دانیم، بنابراین شهروندان باید بر روی هویت های جعلی وکاذب متمرکز شوند تا جرایم کنترل  شده و از افزایش آمار پیشگیری کنیم.

رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان تاکید کرد: یکی از وظایف ثابت پلیس فتا رصد فضای مجازی و کاوش اقدامات کلاهبردانه و اقدامات سودجویانه است.

وی اظهارکرد: آمارها نشان می‌دهند که مهارت آموزش و فرهنگ استفاده‌مان از شبکه‌های اجتماعی بسیار ضعیف است که این موارد منجر به آسیب‌پذیر بیشتری می‌شوند.

سرهنگ مرتضوی از رشد نگران کننده ۱۷۳ درصدی جرایم کلاهبرداری های اینترنتی در اصفهان خبر داد و گفت: کلاهبرداری یکی از موضوعات نگران کننده است و رایج شدن این تخلفات حاکی از نداشتن مدیریت اطلاعات خوب کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی است.

وی از رسانه‌ها خواست به مسأله آموزش و آگاهی مردم در شبکه‌های اجتماعی توجه بیشتری داشته باشند تا روزی برسد که آمار کلاهبرداری‌ها به صفر برسد.

برچسب‌ها