اهواز- نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری گفت: وظیفه روحانیون معرفی الگوی اخلاق اسلامی است و همین امر نقش مؤثر روحانیون را در جامعه نشان می دهد.

رسالت روحانیون معرفی الگوی اخلاقی - اسلامی است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سیدعلی شفیعی شامگاه شنبه در آیین عمامه گذاری جمعی از روحانیون حوزه امام جعفر صادق(ع) که در مصلای جمعه اندیمشک برگزار شد اظهار کرد: در عصر ارتباطات که دشمن با تشکیلات مدرن وارد میدان مبارزه علیه اسلام شده، طلاب و روحانیون هم باید با آگاهی، بصیرت و دانش روز در این جنگ نرم علیه دشمن وارد کارزار شوند.

وی با بیان اینکه روحانیون باید با رصد تلاش های دشمنان همواره آگاه به مسائل روز باشند، افزود: یاری رساندن به دین خدا مهم ترین و اصلی تر هدف طلاب است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: روحانیون باید تلاش های دشمنان را همواره رصد کنند و از آن اگاه باشند و با برقراری ارتباط سازنده با ملت برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه جهت گیری طلاب در مسیر ولایت فقیه است، افزود: این جهت گیری موجب دستاوردهای بسیار خوبی در جامعه اسلامی شده است.

آیت الله شفیعی تصریح کرد: هیچ فردی با عمامه و عبا روحانی نمی شود و باید با تهذیب نفس، اخلاق اسلامی و یافتن بایدها و نبایدها به این مرحله برسد.

وی با تأکید براینکه رسالت روحانیون معرفی الگوی اخلاق اسلامی است، ادامه داد: این وظیفه رسالت مهم روحانیون است که می تواند در جامعه تأثیرگذار باشد.

همچنین حجت الاسلام نعمت الله خدامی، امام جمعه اندیمشک جایگاه روحانیت را در نظام اسلامی مهم خواند و افزود: آنچه باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد وحدت مردم و روحانیون بود که حفظ این وحدت می تواند در پیشبرد اهداف انقلاب تأثیرگذار باشد.

برچسب‌ها