ساری- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران گفت: آبرسانی با تانکر در استانهای کویری امری بدیهی به نظر می رسد اما در مازندران قابل درک و پذیرش نیست.

آبرسانی با تانکر در مازندران قابل درک و پذیرش نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب روستایی مازندران، مجید عبدالهی با اشاره به اینکه بهره مندی از آب شرب روستایی در مازندران پایین تر از میانگین کشوری است، ابراز امیدواری کرد با تلاش نمایندگان استان، اعتبارات صندوق توسعه ملی برای سال آینده هم تخصیص یابد تا شاخص بهره مندی از آب شرب در روستاهای مازندران نیز به میانگین کشوری برسد.

وی به جمعیت ۴۵ درصدی روستاییان مازندران اشاره کرد و یادآور شد: با احتساب جمعیت شناور، بیش از نیمی از مردم مازندران در روستاها زندگی می کنند و این درحالیست که بهره مندی از آب شرب روستایی در استان ۷۱ درصد و پایین تر از متوسط کشوری است.

مدیرعامل آبفار مازندران بیشتر مشکلات در حوزه آبرسانی روستایی را زیر ساختی خواند و گفت: منابع زیرزمینی خوبی نداریم و در مناطق ساحلی، آب شیرین به شور تبدیل می شود.

عبدالهی اضافه کرد: ضرورت استفاده از آبهای سطحی به عنوان منابع آبی پایدار بیش از هر زمان دیگری احساس می شود که خوشبختانه با تلاش و همکاری مدیران ذیربط، مازندران به ۹ زون تقسیم شده و امیدواریم با اولویت بندی، تمامی مناطق از این آب پایدار بهره مند شوند.

وی با اشاره به عدم تخصیص اعتبارات استانی تصریح کرد: متاسفانه نتوانستیم بسیاری از پروژه ها را اجرا کنیم.

مدیرعامل آبفار مازندران ادامه داد: با تخصیص اعتبارات صندوق توسعه ملی، خوشبختانه اجرای پروژه های نیمه کاره سرعت گرفت و اکنون ۴۶ مجتمع اولویت دار با بهره مندی ۴۱۹ روستا و نیز ۱۰۹ پروژه تک روستایی که در مجموع ۵۲۸ روستا را در بر می گیرد در آینده ای نزدیک از نعمت آب آشامیدنی بهره مند خواهند شد.

برچسب‌ها