رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از برگزاری نشست ویژه با مسئولان دستگاه دیپلماسی درباره اعزام حجاج ایرانی به حج امسال خبر داد.

 نشست ویژه با مسئولان دستگاه دیپلماسی درباره اعزام هموطنان به حج

به گزارش «قدس آنلاین»،  حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، از ورود کمیسیون متبوع خود به مسئله حج امسال خبر داد و گفت: در چند روز گذشته جلساتی را با مسئولان سازمان حج و زیارت داشته‌ایم و پس از بررسی لایحه برنامه ششم با مسئولان وزارت خارجه نیز جلسه ویژه‌ای خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در مسئله حج دیپلماسی ضعیفی داریم، ادامه داد: مراسم حج فرصتی است تا گفتمان انقلاب اسلامی را رواج دهیم که در هیمن زمینه باید برای حضور در حج فعال‌تر عمل کنیم.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم اعزام حجاج ایرانی به مراسم حج سال گذشته، تصریح کرد: سال گذشته به دلیل برخی سوء مدیریت‌های داخلی حجاج ایرانی به سرزمین وحی اعزام نشدند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه باید هزینه دعوت نکردن از ایرانیان برای حضور در حج ابراهیمی را برای حکام آل‌سعود افزایش دهیم، افزود: با برگزاری نشست با کشورهای اسلامی همسو با سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران می‌توان هزینه عدم دعوت ایران به مراسم حج را برای عربستانی‌ها افزایش دهیم که در همین راستا باید دستگاه دیپلماسی فعالیت بیشتری داشته باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها