اصفهان- کارگردان باسابقه سینما و تلویزیون گفت: سرمایه گذاری در زمینه فیلمسازی ازسوی دولت و مسئولین با ضعف ها و کمبودهای بسیاری همراه است.

سرمایه گذاری دولت در زمینه فیلمسازی با ضعف های زیادی همراه است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدحسین لطیفی ظهر امروز در نشست خبری اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند زنده رود افزود: شهر اصفهان علیرغم سابقه درخشانی که در زمینه هنر دارد، اما متاسفانه در زمینه فیلمسازی دچار ضعف های جدی شده است.

وی تاکید کرد: اصفهان یکی از شهرهای شاخص کشور در زمینه هنر است که ساخته های دست هنرمندانش به بسیاری از نقاط جهان همچون سمرقند، بخارا و چین  صادر شده و اعتبار و اصالت این شهربه رخ جهانیان کشیده شده است.

این کارگردان سینما با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در زمینه فیلمسازی ازسوی دولت و مسئولین با ضعف ها و کمبودهای بسیاری همراه است، تصریح کرد: امروز بودجه بسیار محدودی برای ساخت فیلم ازسوی بنیادهای سینمایی تعیین می شود که کفاف هزینه های اولیه یک فیلم را هم نمی دهد.

لطیفی اضافه کرد: اگر برای ساخت یک فیلم هزینه های بالغ بر یک تا یک و نیم میلیارد تومان لازم باشد، تنها صد تا صد و پنجاه میلیون تومان ازسوی نهادهای دولتی به فیلمسازان پرداخت می شود که در مقابل هزینه تمام شده فیلم بسیار ناچیز وحتی خنده آور است.

وی افزود: متاسفانه مسئولان هنرمندان را جدی نمی گیرند و می خواهند با حداقل اقدام و امکانات آنها را راضی کنند، اما وقتی به عرصه جامعه می آیند می بینند که نقش هنرمندان در جامعه بسیار پررنگ و جدی است.

 وی اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند زنده رود را نقطه قوتی در مسیر فیلمسازی خواند و ابراز امیدواری کرد جشنواره زنده رود هم با جلب نظر و توجه بخش خصوصی، در شناسایی استعدادها و گشودن راه برای شناخته شدن آنها موثر باشد

۴00ثر هنری  به دبیرخانه جشنواره زنده رود رسید

در ادامه این نشست خبری دبیر اجرایی جشنواره فیلم کوتاه مستند زنده رود نیز در سخنانی با اعلام اینکه ۴۰۰ اثر در سه بخش ملی، ویژه و مهاجرت به دبیرخانه جشنواره رسیده است، گفت: مراسم افتتاح جشنواره زنده رود ۲۷ دی ماه در گلستان شهدا اصفهان برگزار می شود و در روزهای ۲۸ و ۲۹ به اکران آثار جشنواره می پردازد.

نرگس صابری افزود: مراسم اختتامیه این جشنواره نیز در روز ۳۰ دی ماه در محل اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می شود.

برچسب‌ها