مهاباد- سرشماری زمستانی پرندگان مهاجر در شهرستان مهاباد آغاز شد.

سرشماری پرندگان در مهاباد آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، کامران حسینی با اشاره به آغاز سرشماری زمستانی پرندگان مهاجر در استان و در شهرستان مهاباد اظهار داشت: این سرشماری با تلکسکوپ و دوربین چشمی از دیروز آغاز شده و تا روز چهارم بهمن در جنوب استان ادامه می‌یابد.

رئیس اداره محیط زیست مهاباد گفت: شهرستان مهاباد دارای تنوع و گونه‌های بسیاری از پرندگان مهاجر بوده تا جایی که تنها در تالاب کانی‌برازان بین ۵۰ تا ۶۰ هزار پرنده مشاهده شده است.

وی از پایش زیست‌گاه‌های آبی این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد در پرندگان که در برخی استان‌های کشور مشاهده شده است، این پایش در شهرستان مهاباد نیز صورت گرفت و خوشبختانه تاکنون هیچ موردی دال بر این بیماری مشاهده نشده است.

وی افزود: هم‌اکنون با وجود اینکه قسمت وسیعی از مساحت تالاب‌های شهرستان مهاباد دچار یخ بستگی شده است اما در پایش زیستگاه‌ها انواع گونه‌های پرندگان همچون غاز خاکستری، پلیکان، فلامینگو، اردک سرسبز، لک‌لک، خروس‌کولی، بوتیمار، باکلان کوچک، اردک اردهای، خوتکا، تنچه، انواع حواصیل و کاکایی مشاهده شده است.

رئیس اداره محیط زیست مهاباد با ابراز خرسندی از اینکه امسال هیچ پروانه شکاری در آذربایجان‌غربی صادر نشده است بیان کرد: این در حالی است که متاسفانه برخی شکارچیان به صورت غیرمجاز اقدام به شکار کرده که دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

وی افزود: در روزهای اخیر در زیستگاه آبی و کوهستانی شهرستان مهاباد، ماموران یگان حفاظت این اداره چهار نفر را در حین آغاز به شکار دستگیر کرده و از این تفحص، یک اسلحه شکاری مجاز و سه اسلحه قاچاق را کشف و ضبط کردند.

برچسب‌ها