شیراز- استاندار فارس بیان کرد: باید با بررسی خسارت‌های وارده در اثر این زلزله گزارشی ارائه شود و با تمام کسانی که کوتاهی و قصور آنها به نوعی باعث تشدید خسارت‌ها شده است برخورد شود.

قصور افراد در تشدید خسارت زلزله «خنج» بررسی می شود

 به گزارش قدس آنلاین، سیدمحمدعلی افشانی روز یکشنبه در جلسه شورای فنی استان فارس اظهار داشت: یک زمین لرزه پنج ریشتری نباید سبب تخریب یک ساختمان شود اما در زلزله خنج این اتفاق روی داد و به برخی ساختمان‌ها که بیشر دولتی نیز بودند خسارت‌هایی وارد شد.

استاندار فارس با اشاره به زلزله اخیر شهرستان خنج گفت: خسارت‌هایی که در این زلزله ۵.۱ ریشتری به برخی ساختمان‌ها به ویژه ساختمان‌های دولتی وارد شد نگران کننده است.

وی با بیان اینکه اینکه دیوار یک ساختمان در حال ساخت در اثر زلزله فرو می‌ریزد بیانگر کوتاهی و قصور در ساخت آن است و متخلف باید پاسخگو باشد و خسارت‌های وارده را جبران کند گفت: مگر می‌شود که در جریان ساخت یک بنا ناظر سر کار باشد و همه کارها به درستی انجام شود و بعد که خسارتی وارد می‌شود بگوییم اتفاق بوده است.

افشانی تصریح کرد: باید این موضوع بررسی شود و تمام کسانی که در این زلزله مقصر بوده‌اند معرفی و پرونده برای آنها تشکیل شود تا دیگران کارشان را درست انجام دهند.

استاندار فارس همچنین با اشاره به ورود برخی مصالح جدید ساختمانی به عرصه ساخت و ساز و بازار بیان کرد: برخی صنایع مربوط به ساخت مصالح مدتی است که در کشور فعال شده‌اند و در ساخت و سازها از آنها استفاده می‌شود که لازم است که مناسب بودن آنها از هر لحاظ توسط کارشناسان و مراجع مرتبط مانند نظام مهندسی ساختمان تایید شود.

برچسب‌ها