رشت- سوالات امروز اعضای شورای اسلامی شهر رشت در خصوص بی‌ثباتی در حوزه مالی شهرداری،تعویق در پرداخت حقوق پاکبانان، پرسنل فضای سبز و بازرسان تاکسیرانی و اعتراض پیمانکاران و سایر مشکلات شهردار را به مرز استیضاح کشاند زیرا این اعضا از پاسخ های محمد علی ثابت قدم قانع نشدند.

شهردار رشت در مرز استیضاح/اعضای شورا قانع نشدند

به گزارش قدس آنلاین،جلسه طرح سئوال از شهردار رشت صبح امروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر رشت برگزار شد که پس از پاسخ‌های شهردار رشت، ۸ عضو شورای اسلامی شهر رشت از پاسخ‌های شهردار قانع نشدند.

یکی از اعضای شورای شهر رشت در جلسه امروز با بیان اینکه بی‌ثباتی در شهرداری رشت به‌ویژه در حوزه مالی بی‌داد می‌کند گفت: پاکبانان، پرسنل فضای سبز و بازرسان تاکسیرانی، ماه‌ها حقوق دریافت نکرده‌اند، بازرس تاکسیرانی را کتک زده‌اند و اعتراض پیمانکاران شنیده می‌شود.

محمود باقری خطیبانی با اشاره به اینکه شهرداری رشت در یک سال اخیر ۴ مدیرمالی داشته است بیان کرد: ۴ مدیر املاک در شهرداری تغییر کرده است؛ آیا ثبات مدیریت فقط برای شهردار است و ثبات نباید در مدیران زیرمجموعه وجود داشته باشد؟

وی با اشاره به اینکه همه برنامه‌های روز رشت را منتفی کردند عنوان کرد: می‌توانستند در روز رشت به دیدار خانواده‌های شهدای مدافع حرم بروند که هزینه آن نهایتاً خرید یک جعبه شیرینی بود.

باقری خطیبانی با تاکید بر اینکه اموال شهرداری اموال ما نیست و پول مردم است بیان کرد: باید در اموال شهرداری صرفه جویی کنیم در حالیکه شهرداری به بهانه بزرگداشت یک شاعر سالن مخابرات را چند میلیون کرایه می‌کند.

یکدیگر را تخریب نکنیم

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: از تخریب همکاران خود در فضای مجازی خودداری کنیم زیرا تخریب‌ها سرانجام خوبی ندارد و ممکن است دامن ما را بگیرد.

سیدرضا موسوی روزان با بیان اینکه اعتراض و انتقاد را حق طلبی اعضای شورا می‌دانم تاکید کرد: تخریب چهره همکاران شورا هیج توجیحی ندارد و باید از آن پرهیز کنیم.

شهردار رشت نیز که امروز برای پاسخگویی به سه سوال اعضای شورا به صحن شورا دعوت شده بود اظهار داشت: با توافقی که با تامین اجتماعی منعقد کردیم در قالب یک تهاتر بدهی‌های انباشته شده از سال‌های قبل شهرداری پرداخت می‌شود.

سیدمحمدعلی ثابت قدم با اشاره به اینکه سال ۹۳ حدود ۴۶۲ هزار مترمربع در رشت آسفالت انجام شده بود اظهار کرد: سال گذشته یک میلیون و ۶۹ هزار مترمربع آسفالت در رشت انجام شد.

شهردار رشت از انجام ۹۵۸ هزار مترمربع آسفالت تا پایان آذرماه امسال خبرداد و خاطرنشان کرد: تا پایان امسال بیش از یک میلیون و ۴۸۱ هزار مترمربع آسفالت در رشت انجام می‌شود که سه برابر میزان آسفالت انجام شده در سال ۹۳ است.

ثابت قدم با تاکید بر اینکه مدیریت شهری باید نسبت به پرداخت حقوق کارکنان اقدام کند بیان کرد: سعی کردیم نظارت خود را بر شرکت‌های طرف قرارداد شهرداری بیشتر کنیم.

وی در مورد پرسش جمع آوری کیوسک‌های بانک شهر اظهار کرد: در این مورد نامه نگاری لازم را با دستگاه قضایی انجام دادیم ولی تاکنون پاسخی را دریافت نکرده‌ایم.

حل مشکلات به صورت موقتی

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت نیز در این جلسه گفت: در دو سال اخیر ۳۰ میلیارد تومان آسفالت در رشت انجام شده است و از شورایی که ۸ مهندس دارد و شهردار آن دارای مدرک دکترای شهرسازی است انتظار نمی‌رود کیفیت اجرای پروژه‌ها این چنین باشد.

امیرحسین علوی با اشاره به تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان شهرداری اظهار کرد: هر بار در این موضوع از شهردار طرح سئوال کردیم در کوتاه مدت مشکل حل شد و دوباره بعد از مدتی کوتاه مسئله به حالت سابق برگشت.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت تصریح کرد: پرسنل آتش نشانی، رفت وروب و فضای سبز رشت از تاخیر در پرداخت حقوق‌ها گله مند هستند و بارها می‌گویند چرا حقوق ما دو الی سه ماه عقب می‌افتد.

علوی با تاکید بر اینکه همه اعضای شورا تذکرات جدی دارند که نظام پرداخت حقوق و دستمزد متمرکز شود بیان کرد: چه طور مدیر می‌تواند پاداش بگیرد ولی کارگر نمی‌تواند حقوق خود را دریافت کند.

گفتنی است جلسه فوق العاده شورای شهر رشت به منظور بررسی و اعلام وصول استیضاح شهردار رشت سه شنبه ۲۱ دی ماه ساعت ۹ صبح برگزار می‌شود.

برچسب‌ها