گرگان- نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی در همه صحنه‌های جنگ مانند کردستان و خوزستان هم حضور موثر داشتند و ما یک استوانه و قاموس و دانش‌نامه انقلاب را از دست دادیم و مصیبت بزرگی به انقلاب وارد شد.

دانش‌نامه انقلاب را از دست دادیم

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید کاظم نورمفیدی شب گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وفات حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را که از استوانه‌های مستحکم انقلاب بود را به همه ملت ایران و همه امت اسلامی به خصوص مقام معظم رهبری تسلیت می‌گوئیم.

وی افزود: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی از سال‌های قبل از انقلاب از یاران مخلص امام راحل بودند و در آن دوران‌هایی که مباحثی در حوزه علمیه قم بود، مقابل برخی از جریانات، علم مدافع حضرت امام را قبل انقلاب برپا کرد.

نماینده ولی فقیه در گلستان تصریح کرد: در آن سال‌های قبل انقلاب، وی مجله "مکتب تشییع" را تاسیس کردند و همان روزها مشخص بود این کار را برای ترویج افکار و راه امام ارحل تاسیس کردند.

آیت الله نورمفیدی افزود: آن روزها مخصوص به خود بود تا وقتی که نهضت امام آغاز شد و اگر بخواهیم انقلابیون اصیل انقلاب را معرفی کنیم در راس این مجموعه مقام معظم رهبری و آیت الله هاشمی بود.

وی اظهار کرد: همان‌گونه که در پیام مقام معظم رهبری آمده است، این دو بزرگوار در کنار امام و اندیشه‌های امام ایستادند و در همه زمینه‌ها با هم بودند و آنچه برای آیت الله هاشمی مهم بود، دفاع از انقلاب بود.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: وی را قبل انقلاب به سربازی بردند و مشغول سربازی بود و همان زمان هم برای دفاع از امام تلاش می‌کرد و همه زندانی‌ها و شکنجه ها را به جان خریدند و در میدان‌های سخت انقلاب آقای هاشمی همچون کوه ایستادند و هیچ وقت کوتاه نیامد.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب وقتی امام راحل وارد ایران شد، در عرصه‌های گوناگون مانند جنگ همواره ایستاد.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: حتی در حادثه استان خود ما، من با مقام معظم رهبری و آیت الله رفسنجانی در ارتباط بودم و از آیت الله رفسنجانی تلفنی پرسیدم که چکار کنم و وی گفتند هرچه خودتان تصمیم می‌گیرید.

آیت الله نورمفیدی اظهار داشت: وی در همه صحنه‌های جنگ مانند کردستان و خوزستان هم حضور موثر داشتند و ما یک استوانه و قاموس و دانش‌نامه انقلاب را از دست دادیم و مصیبت بزرگی به انقلاب وارد شد.

وی اظهار کرد: در پیام مقام معظم رهبری آورده شد که در همه فراز و نشیب‌ها هیچ وقت از علاقه ما به هم کم نشد و خود ایشان هم گفته بودند که مقام معظم رهبری عشق من است.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: تعبیر وی این بود که مقام معظم رهبری، انقلابی واقعی بود و این واقعه را به همه مردم گلستان و امت اسلامی تسلیت می‌گوییم.

وی با اشاره به اینکه به همه به خصوص خانواده، همسر وی و مقام معظم رهبری تسلیت می‌گویم، افزود: وی قبل انقلاب کتابی درباره فلسطین نوشتند که نشان می‌دهد به امت اسلامی همواره اهمیت می‌دادند.

برچسب‌ها