شهرکرد-مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری افزود: این مبارز انقلابی برای امام و برای جمهوری اسلامی مالک اشتری بود و بعد از ارتحال امام به‌عنوان سربازی فداکار و رهروی ثابت قدم بود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی سربازی فداکار و رهرویی ثابت قدم بود

به گزارش قدس آنلاین،حجت‌الاسلام سید جعفر مرتضوی بنی گفت: آیت الله  اکبر هاشمی رفسنجانی پشتوانه قوی امام خمینی (ره) و رهبری معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خامنه‌ای مد ظله العالی بود.

حجت‌الاسلام مرتضوی بنی افزود: آیت الله هاشمی انسانی فقیه، مجتهد انقلابی وکم نظیر در قرن اخیر بود، وی یار دیرین امام و رهبری، خار چشم دشمنان و انسانی بسیار رئوف، مهربان، دلسوز و مردمی، انسانی تیز هوش، صادق و صبور بود.

مرتضوی بنی: ایشان همیشه نظام را بر خود و خانواده ی خود ترجیح می داد و هر کجا کوچکترین خدشه ای بنا بود بر نظام و منافع نظام وارد شود وی خود را فدای نظام و انقلاب می کرد و در این راستا متحمل سختی های طاقت فرسایی هم شد.

حجت‌الاسلام مرتضوی با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی از سن ۲۰ سالگی به‌عنوان یک سرباز فداکار در خدمت انقلاب اسلامی بود گفت: این مبارز فداکار و ایثارگر حرکت را در کنار امام راحل آغاز کردند و وقتی هم که با امام در جهت رسیدن به پیروزی انقلاب اسلامی دست دادند تا آخرین لحظات زندگی شان به آرمان های امام خمینی (ره) پشت نکردند، چه در زمان حیات امام و چه بعد از ارتحال امام خمینی (ره).

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری افزود: این مبارز انقلابی برای امام و برای نظام مقدس جمهوری اسلامی مالک اشتری بود و بعد از ارتحال امام تا کنون به‌عنوان سربازی فداکار و رهرویی ثابت قدم، رهروی رهبری های داعیانه ی مقام معظم رهبری در تمام مراحل بود.

وی افزود: آیت الله هاشمی شاید از نظر اجتهادی در بعضی مسائل و به تعبیر مقام معظم رهبری، در بعضی از زمینه ها اختلاف نظر داشتند، اما همیشه نظرات مقام معظم رهبری را مثل یک مقلد و رهرو عمل کردند و تمام نظارت خود را ولو نظر اجتهادی مخالف، را اعمال نکردند و حتی دیگران را، نزدیکان، فرزندان و یاران انقلاب را دعوت می کردند به اینکه راه ما راه رهبری است و باید حرف رهبر در هر شرایطی اطاعت شود.

حجت‌الاسلام مرتضوی با قرائت آیات ۲۷ تا ۳۰ سوره ی فجر، گفت: این آیات در ارتباط با رحلت امام خوانده شد و باید گفت که یکی دیگر از مصادیق آن، آیت الله علی اکبر هاشمی است و آیه ی ۲۳ سوره ی احزاب که بیان می دارد: مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَی نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا از مومنان مردانی هستند که به پیمانی که با خدا بسته بودند وفا کردند، بعضی بر سر پیمان خویش جان باختند و بعضی چشم به راهند و هیچ پیمان خود دگرگون نکرده ‏اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی با اشاره به آیه ی ۱۰۰ سوره ی نسا، «وَ مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهاجِراً إِلَی اللَّهِ وَ رَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَی اللَّه» کسی که از خانه خود بیرون بیاید در حالی که بسوی خدا و رسولش هجرت می‌کند پس مرگش فرا برسد تحقیقا اجر او با خداونداست، بیان کرد: این رحلت برای آیت الله هاشمی، شهادت گونه بود و در مراحل مختلف انقلاب هم در هر صحنه ای که ایشان وارد شدند، صادقانه وارد شدند و صادقانه هم خارج شدند.

وی گفت: این مبارز فداکار از عهده ی تمام مسئولیت هایی که داشتند از اول در تمام مراحل نظام جمهوری اسلامی ایران چه در زمان ریاست جمهوری و چه در زمانی که ریاست مجلس خبرگان رهبری و چه در زمانی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام، در تمام این مراحل به نحو شایسته و مثل یک سرباز پاک باخته برای اسلام و انقلاب تلاش کردند و «عاش سعیدا و مات سعیدا» عاقبت به خیر شدند.

حجت‌الاسلام مرتضوی بنی بیان کرد: نسبت به ایشان حرف ها و سخنانی زده شد که در حق ایشان جفا بود و خود ایشان در زمات حیات فرموده بودند که همه را حلال می‌کند ولی انسان باید مقید باشد و بداند که تا الان وی در میان ما حضور داشت و بخشید و حلال کرد هر انچه که در موردش گفته شده بود، اما باید دانست که اگر آن عده بخواهند به کم لطفی های خود نسبت به ایشان ادامه دهند با خدا طرف هستند، چون دیگر خدا از آنان نخواهد گذشت.

وی گفت: ما همه انسان هستیم و به جز ۱۴ معصوم علیهم السلام، هیچ کس معصوم نیست و احتمال دارد خطاهایی را انجام دهد و حضرت آیت الله هاشمی انسان بی نظیر در زمینه های مختلفِ اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بود و حرف اول را می زد و سرمایه ی بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام سید جعفر مرتضوی بیان کرد: ما این مصیبت جانکاه را به امام عصر(عج)، مقام معظم رهبری مدظلله العالی، حوزه های علمیه و مراکز علمی آموزشی تسلیت می‌گوییم و امیدوار هستیم که ان شاء الله پروردگار عالم روح بلند ایشان را مورد رحمت، مغفرت، آمرزش و غفران قرار دهد و قطعا در کنار امام امت و یاران دیرین خودشان به‌ویژه شهدای ۷۲ تن و با ائمه اطهارو اولیای الهی، حشرو نشر داشته باشند.

وی تصریح کرد: سایه ی بلند پایه ی مقام معظم رهبری بر سر ملت ایران و مسلمین عالم ان شاء الله مستدام باشد و بار دیگر این حادثه ی جانکاه را به مقام معظم رهبری و خانواده ی مرحوم آیت الله هاشمی، همسرشان و اخوی گرامی شان و دیگر برادرانشان و به اعضای مجمع تشخیص مصلح نظام و مسئولین نظام تسلیت می‌گوییم.

حجت‌الاسلام مرتضوی بنی گفت: امید است راه ایشان، افکار بلند ایشان برای ما الهام بخش باشد و از آثار خوبی که از ایشان به یادگار مانده، مباحث سیاسی، تفسیری، اجتماعی و تاریخی، بهره مند شویم به‌ویژه نسل جوان و باید مواظب باشیم که خدای ناکرده، در این برهه از زمان که در آستانه ی انتخابات ریاست جمهوری هم هستیم، به اختلافات دامن نزنیم که این موجب دشمن شادی ملت همیشه سر افراز ایران می‌شود.

وی گفت: باید دست از اختلاف برداشت و همه دست در دست هم، فرصت حیات مقام معظم رهبری را مغتنم بشماریم، که ما در زمان حیات مقام معظم رهبری ان شاء الله آرزو های بلندی را که امام، فقهای برزگ شیعه و ائمه معصومین علیهم السلام داشتند، به دست این سربازان مثل خود مقام معظم رهبری آن اسلامی را که اسلام ناب محمد ی و اسلام غدیری است شاهدش باشیم که در سرتا سر عالم پیاده شود و نظام مقدس جمهوری اسلامی تا زمان ظهور حضرت حجت (عج)پاینده باشد و پرچم این نظام مقدس به دست مقام معظم رهبری به دست صاحب اصلی اش داده شود.

برچسب‌ها