یزد- معاون عمرانی استاندار یزد گفت: با توجه به اهمیت گردشگری خارجی و به منظور اسکان این مسافران ، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اجازه لغو رزرو هتل دستگاه‌های اجرایی استان را در ایام اوج سفرها دارد .

میراث فرهنگی استان اجازه لغو رزرو هتل دستگاه‌های اجرایی را در ایام اوج سفرها دارد

به گزارش قدس آنلاین، سیدمحمدرضا سیدحسینی صبح دوشنبه درنشست ستاد اجرایی خدمات سفر مسافران نوروزی ۹۶ استان یزد اظهارداشت: با وجود ابلاغ مصوبه معاون اول رئیس جمهوری برای هماهنگی همایش‌ها، مسابقات و سمینارها به میزبانی دستگاه‌های مختلف استان در روزهای پرسفر با میراث فرهنگی ، برخی دستگاهها بی توجهی می کنند که باید میراث فرهنگی به صورت جدی ورود کند .
وی افزود: به دلیل کمبود امکانات اسکان و زیرساخت های هتل در این روزهای پیک سفر ، مسافران و گردشگران خارجی در رزو هتل ها و اماکن اقامتی بر مسافران داخلی و مسافران همایش های دستگاه های دولتی اولویت دارند.

سیدحسینی با اشاره به لزوم ساماندهی منازل شخصی که اقدام به اسکان مهمانان نوروزی می‌کنند تصریح کرد: در این خصوص میراث فرهنگی باید با همکاری اداره اماکن نیروی انتظامی این مراکز را سازماندهی کند تا شاهد اتفاق ناخوشایندی در نوروز نباشیم.
معاون استاندار خاطرنشان ساخت: دستگاه های خدماتی از هم‌اکنون به فکر برنامه‌های خود در زمینه حفاری باشند چون شهرداری‌ها در سراسر استان از ۱۵ اسفند به بعد اجازه حفاری به آنها نمی دهند و شهرداری ها نیز وضعیت شهرها را سرو سامان بدهند.

این مسئول گفت: متاسفانه در چند سال گذشته داعشی‌ها تلاش کرده‌اند چهره‌ای نادرست از شیعیان به نمایش بگذارند و کشور ما را ناامن جلوه دهند اما سفر راهنمایان ۴۵کشور جهان به استان یزد و دیدن فرهنگ و دین و مذهب ما می تواند زمینه ساز وارونه شدن شایعات درباره شیعه و ایران باشد.
سیدحسینی افزود: فرمانداران و شهرداران ، ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی را تشکیل دهند و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند تا همچون سال گذشته در برخی شهرستان ها و در روزهای نخست نوروز غافلگیر نشویم.

معاون استاندار با اشاره به حضور میهمانان کنوانسیون بین‌المللی راهنمایان تورهای گردشگری در یزد گفت: این کنوانسیون برای یزد بسیار حائز اهمیت است و علاوه بر رونق فرهنگی ، این افراد می‌توانند به عنوان سفیران ایران برای باطل کردن برخی شایعات درباره فضای ایران باشند .
وی افزود: شهرستان های اردکان ، میبد ، ابرکوه و مهریز که بیشتر در مسیر راه مسافران قرار دارند باید بیش از سایر شهرستان ها دقت کرده و جدی تر وارد کار شوند تا بهتر بتوانند از مسافران نوروزی میزبانی و پذیرایی کنند.



 

برچسب‌ها