وزیر خارجه لهستان از تصمیم خود برای مذاکره با مقام های ارشد سازمان ملل و آمریکا برای عضویت احتمالی به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت خبر داد.

احتمال عضویت لهستان در شورای امنیت سازمان ملل

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اسپوتنیک، «ویتولد واشچیکفسکی» وزیر خارجه لهستان گفت که قرار است طی سفر به  نیویورک در خصوص عضویت احتمالی کشورش در شورای امنیت سازمان ملل به مذاکره بپردازد.

بر اساس گزارش رادیوی محلی لهستان، این کشور به دنبال عضویت در شورای امنیت سازمان ملل برای سالهای ۲۰۱۹-۲۰۱۸ به صورت عضو غیر دائم است. قرار است این موضوع در سفر وزیر خارجه لهستان به نیویورک و گفتگوی وی با مقام های آمریکا و سازمان ملل مطرح شود.

این رسانه محلی همچنین از احتمال دیدار «واشچیکفسکی» با «پیتر تامسون»، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل و همچنین «آنتونیو گوترس»، دبیرکل این سازمان خبر داد.

گفتنی است شورای امنیت سازمان ملل در مجموع از ۱۵ عضو تشکیل شده که پنج عضو آن ثابت بوده و ۱۰ عضو دیگر به صورت اعضای موقت برای دوره ای دو ساله به عضویت موقت این شورا در می آیند.

اعضای غیر دائم حال حاضر شورای امنیت عبارتند از: بولیوی، مصر، اتیوپی، ایتالیا، ژاپن، قزاقستان، سنگال، سوئد، اوکراین و اوروگوئه.

برچسب‌ها