دولت انگلیس در جدیدترین آمار خود ایران را به عنوان یکی از پنجاه کشور کلیدی در عرصه صادراتی و در امور بهداشتی، اقتصادی، ورزش، فن‌آوری،خودروسازی، اتمی و محصولات غذایی نام نهاد.

ایران در بین 50 کشور بازار هدف صادراتی انگلیس

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از خبرگزاری فارس؛ دولت انگلیس در جدیدترین آمار خود ایران را در فهرست پنجاه کشور مهم و مناسب صادرات نام نهاد.

در وبگاه دولت انگلیس آمده است: انگلیس به تجار این کشور تاکید می‌نماید سال 2017 را سال صادرات نمایند و در عین حال در پی بازارهای جدید و تصاحب تقاضا برای کالاها و خدمات این کشور باشند.

«لیام فاکس» وزیر امور تجارت بین‌الملل انگلیس در این زمینه عنوان داشته است: «ما در عرصه‌های بسیاری چون خدمات مالی و فن آوری جزو سرآمدهای جهان هستیم. وزارتخانه من بیش از 50 کشور که قادرند از  تخصص‌های بریتانیا مزیت برده را مشخص کرده‌اند. ما فرصت مناسبی را برای صادرات و رسیدن به بازارهای جدید یافته‌ایم.»

بر اساس این گزارش، نام ایران، عراق و اندونزی در فهرست کشورهای آسیایی مورد نظر انگلیس به چشم می‌خورد.

در وبگاه دولت انگلیس تاکید شده است که داد و ستد با این کشورها منجر به بازگشت مناسب سرمایه به کشور است و حوزه‌های اتمی، بهداشت، دفاع و امنیتی، اقتصادی، ورزشی، فن آوری،خودروسازی محصولات غذایی و آموزشی از جمله عرصه‌های قابل همکاری هستند.

پیشتر نیز در پی فعل و انفعال‌های صورت گرفته ایران، «حمید بعیدی‌نژاد»، مدیرکل سیاسی و امور بین‌الملل وزارت خارجه را به عنوان سفیر خود در انگلیس معرفی کرد. انگلیس نیز «نیکلاس هاپتون»، سفیر پیشین خود در قطر و یمن را به ایران فرستاد.

بعیدی‌نژاد پیش از این مدیرکل سیاسی و امور بین‌الملل وزارت امور خارجه و از اعضای اصلی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران بود. نیکلاس هاپتون نیز سفیر پیشین انگلیس در قطر و یمن بود.

تعیین سفرای دو کشور یک سال پس از بازگشایی سفارتخانه انگلیس در تهران صورت می‌گیرد.

«محمد نهاوندیان» رئیس دفتر ریاست جمهوری ایران نیز چندی پیش  از سفر  وزیر بازرگانی انگلیس به ایران  خبر داده بود.

«مهرداد عمادی»، مشاور اقتصادی اتحادیه اروپا نیز در گفت‌وگو با شبکه خبری «دویچه‌وله»  آلمان در این زمینه گفت که دستاورد کوتاه مدت و میان مدت رابطه اقتصادی دو کشور برای ایران بیشتر از انگلیس خواهد بود.

او معتقد است در بازه زمانی 10 ساله و بیشتر، این انگلیس است که از بهبود روابط اقتصادی‌ با ایران سود می‌برد.

برچسب‌ها