وزرای کشور و دادگستری آلمان امروز در نشستی با موضوع رسیدگی به عواقب حمله تروریستی اخیر برلین روی برخی تغییرات قانونی در زمینه امنیت داخلی و مبارزه با ترور با هم توافق کردند.

آلمان قوانین مبارزه با ترور خود را اصلاح می کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روزنامه آلمانی "تاگس اشپیگل"، "توماس دمایزیر"، وزیر کشور  آلمان و "هایکو ماس"، وزیر دادگستری این کشور امروز سه شنبه در جریان بحث هایی درباره رسیدگی به عواقب حمله تروریستی اخیر برلین روی یک سری تغییرات قانونی در زمینه امنیت داخلی با هم توافق کردند.

به گفته ماس این تغییرات قانونی توافق شده باید در هفته های آینده در دستور کار قرار گیرد.

"توماس دمایزیر"، وزیر کشور آلمان این طور تفسیر کرد که این نشان می دهد که ما در زمان بسیار کوتاهی می توانیم نتایج عاقلانه ای به دست آوریم که امنیت شهروندان را افزایش دهد بدون اینکه آزادی آن ها را محدود کند.

بر اساس توافقات انجام شده عناصر خطری که قادر به انجام حملات تروریستی در آلمان هستند باید راحت تر و سریع تر مسیر اخراج از این کشور را طی کنند.

برای نظارت و کنترل بهتر، عناصر خطر باید موظف به پوشیدن مچ بند الکترونیکی شوند. قوانین اداره فدرال پلیس جنایی آلمان هم باید منطبق با این تصمیمات توافق شده تغییر کند.

دمازیر از ایالات آلمان هم خواست که این تغییرات قانونی را در سطح آلمان اجرایی کنند.

همچنین به گفته وزیر کشور آلمان در مذاکرات با کشورهای مبدا برای بازگرداندن پناهندگان اخراج شده به این کشورها باید همه راهکارهای سیاسی از جمله محدود کردن کمک های توسعه ای به این کشورها در صورت عدم همکاری در پذیرش پناهندگان اخراجی در نظر گرفته شود.

وزیر توسعه آلمان هم تصریح کرد که دولت حمایت کامل در برابر تروریسم را نمی تواند وعده دهد اما ما قول می دهیم که همه اقدامات لازم را انجام دهیم تا حادثه انیس العامری دوباره در آلمان تکرار نشود.

یک پناهنده تونسی به نام انیس العامری در 19 دسامبر سال گذشته با یک کامیون به جمعیتی در یک بازارچه کریسمس حمله کرد که طی آن 12 نفر کشته و تعداد زیادی زخمی شدند.

برچسب‌ها