اصفهان- معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: با آمدن زندگی پر هیاهوی شهری و ماشینی اضطراب و استرس نه تنها برای بزرگسالان بلکه برای کودکان هم به وجود آمده است، به طوری که آمارها نشان می دهد ۳۰ درصد کودکان اصفهانی دچار اضطراب و استرس هستند.

۳۰ درصد کودکان اصفهانی اضطراب و استرس دارند

مجتبی ناجی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: در عصر حاضر تحقیقات نشان می دهد میزان اضطراب و استرس در همه مقاطع سنی به خصوص سن کودکی افزایش یافته است.

وی افزود: نتایج تحقیقاتی که سال گذشته توسط سازمان بهزیستی در مهدهای کودک انجام شد، نشان می دهد ۳۰ درصد کودکان اصفهانی علایم اضطراب و استرس را دارند، به همین دلیل طرح غربالگری اضطراب ویژه کودکان ۵ تا ۶ سال در مهدهای کودک یا مراکز مشاوره منتخب از سوی سازمان بهزیستی انجام می شود.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان هدف از اجرای این طرح را تشخیص به موقع کودکانی که در معرض اختلال اضطراب و استرس قرار دارند، خواند و اظهارکرد: این طرح به صورت رایگان برای خانواده ها اجرا می شود.

وی یادآور شد: پایگاه های سنجش مشاوره و درمان هم اکنون در سه شهرستان اصفهان، کاشان و شهرضا مستقر هستند که پایگاه شهر اصفهان در میدان خواجو- جنب سامان انتقال خون واقع شده است.

برچسب‌ها