کاخ کرملین مقر ریاست جمهوری روسیه ادعای یک رسانه آمریکایی را مبنی بر اینکه مسکو مدارک رسواکننده ای از دونالد ترامپ در اختیار دارد، رد کرد و آن را بی اساس خواند.

کرملین ادعای برخورداری روسیه از مدارک رسوا کننده ترامپ را رد کرد

به گزارش "قدس آنلاین"، شبکه خبری سی ان ان امروز (چهارشنبه) گزارش داد: اسنادی از سوی روسای نهادهای جاسوسی آمریکا ارائه شده است مبنی بر اینکه احتمالا روس ها اطلاعاتی رسوا کننده ای علیه رئیس جمهوری منتخب آمریکا در اختیار دارند.
دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در گفت وگو با خبرنگاران این ادعای شبکه آمریکایی را تلاش برای ضربه زدن به روابط روسیه و آمریکا خواند.
خبرگزاری روسیا سگودنیا، به نقل از پسکوف نوشت: این ادعا جعلی و بی اساس است و کرملین هیچ مدرک رسواکننده ای علیه رئیس جمهوری منتخب آمریکا ندارد.
وی ادامه داد: ادعای اعلام شده با واقعیت مطابقت ندارد و چیزی جز تخیلی نیست.
سخنگوی پوتین همچنین گفت: کیفیت گزارش قبلی سازمان های اطلاعاتی آمریکا که بخش علنی آن روز جمعه منتشر شد و بار دیگر روسیه را به دخالت در انتخابات این کشور متهم کرده در واقع اطلاعات غیرواقعی و بی اساس است.
سی ان ان امروز گزارش داد: هفته گذشته، اسناد محرمانه ای به باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و ترامپ ارائه شد که روس ها ادعا می کنند، اطلاعات رسوا کننده و افشاگرانه مالی و شخصی از وی دارند.
سی ان ان گزارش داد: این موارد خلاصه شده دو صفحه ای همراه گزارش دست داشتن روسیه در حملات سایبری به روند انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا، از سوی چهار نفر از روسای نهادهای جاسوسی و اطلاعاتی این کشور ارائه شده و پلیس فدرال (اف. بی. آی) نیز سرگرم بررسی صحت این اطلاعات است.
این شبکه خبری در ادامه گزارش داد: اسناد محرمانه هفته گذشته ازسوی جیمز کلپر رئیس اطلاعات ملی (DNI)، جیمز کومی (James Comey) رئیس اف. بی. آی، جان برنان رئیس سیا و مایک راجرز' رئیس آژانس امنیت ملی (NSA) آمریکا ارائه شد.
سی ان ان گزارش داد: در حالیکه انتظار برای پاسخ تیم ترامپ در این باره ادامه دارد، وی در پاسخ توئیتی با دروغ خواندن این اتهام ها نوشت که «اخبار جعلی، یک بگیر و ببند سیاسی است.»
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ که قرار است اول بهمن ماه قدرت را از اوباما تحویل بگیرد، درباره صحت گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا علیه روسیه، ابراز تردید کرده بود.
ترامپ در بیانیه ای اعلام کرد: این موضوع (ادعای حمله هکری روسیه به انتخابات آمریکا) قطعا تاثیری در نتیجه انتخابات نداشته است.
وی پیشتر نیز گفته بود: سامانه های رایانه ای کمیته ملی حزب دمکرات آمریکا به این علت در جریان انتخابات هک شد که برخلاف حزب جمهوری خواه ایمنی کافی ضد هک نداشت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها