نقوی حسینی با بیان اینکه اخبار غیرموثقی از رسانه های غیرخودی شنیده می شود مبنی بر اینکه ایران روی موضعی که برای آن درخواست جلسه کرده بود، خیلی محکم نایستاده، افزود: قرار بود به نقض برجام آمریکایی ها اعتراض کنیم ولی ظاهرا در این نشست یکی دو تعهد هم پذیرفته ایم .

اخباری که نسبت به نشست وین دریافت کردیم غیر موثق است/ به محض بازگشت عراقچی به کمیسیون امنیت دعوت می شود

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با «قدس آنلاین» با اشاره به نشست کمیسیون مشترک برجام که به منظور رسیدگی به شکایت ایران از بدعهدی آمریکا در اجرای برجام در هتل کوبورگ وین برگزار شد، اظهار داشت: ما هنوز با تیم مذاکره کننده نشستی را برگزار نکردیم و در پی این هستیم که با بازگشت آقای عراقچی  نشستی را در خصوص برآیند این نشست داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بنا بود امروز صبح بعد از پرواز ۶ و نیم صبح جلسه ای را با حضور آقای عراقچی برگزار کنیم که میسر نشد، افزود: چون هنوز آقای عراقچی به تهران نرسیده، لذا جلسه فردا هم منتفی است تا بتوانیم در اولین فرصت نشست داشته باشیم و نظر دوستان را بشنویم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین گفت: اخبار غیرموثقی هم  از رسانه های غیرخودی شنیده می شود مبنی بر اینکه آنها مدعی شده اند ایران روی موضعی که برای آن درخواست جلسه کرده بود، خیلی محکم نایستاده است.

وی با بیان اینکه ششمین جلسه نشست کمیسیون مشترک با نامه ای که ظریف برای مورگینی نوشت و طی آن به نقض برجام از سوی آمریکایی ها اعتراض و درخواست جلسه کرد، برگزار شده است، تاکید کرد: بنابراین انتظار می رفت که در جلسات فقط به این موضوع پرداخته شود و این مسئله تعیین تکلیف شود اما از بیانیه ای که صادر شده چنین چیزی بر نمی آید و تنها در آنجا تاکید شده که طرفین برای اجرای برجام متعهد باشند در حالی که این تعهد از قبل هم بوده.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه علاوه بر آن ظاهرا ایران در این نشست پذیرفته که ذخایرش را از ۳۰۰ کیلوگرم به ۲۰۰ کیلوگرم کاهش دهد، متذکر شد: ما رفتیم جلسه بگذاریم تا به نقض برجام آمریکایی ها اعتراض کنیم ولی ظاهرا در این نشست یکی دو تعهد هم پذیرفته ایم. این اطلاعاتی است که به ما رسیده ولی منابعش غیرخودی است و یا موثق نیست لذا باید بگذارید نشست تخصصی ما برگزار شود و بعد اظهارنظر کنیم لذا پس از بازگشت تیم مذاکره نشست کمیسیون با آقای عراقچی برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها