استاندار ریف دمشق اعلام کرد که دولت این کشور با تروریستهای حاضر در عین الفیجه و بسیمه توافق کرده است که طی ساعات آتی تیمهای فنی برای تعمیر مخازن آب وارد چشمه عین الفیجه شوند.

توافق سوریه با تروریست‌های «وادی بردی» برای تعمیر مخازن آب

به گزارش قدس آنلاین، علاء منیر إبراهیم استاندار ریف دمشق از توافق با گروههای تروریستی حاضر در «عین الفیجه» خبر داد.

ابراهیم تأکید کرد که با تروریستهای حاضر در عین الفیجه و بسیمه توافق شده است که طی ساعات آتی تیمهای فنی برای تعمیر مخازن آب  وارد چشمه عین الفیجه شوند.

شبکه خبری «الاخباریه» نیز اعلام کرد، افرادی مسلحی که از ساکنان وادی بردی هستند به زودی به وضعیتشان رسیدگی خواهد شد.

به گزارش این شبکه، قرار است که افراد مسلحی که ساکن این منطقه نیستند، به خارج از وادی بردی منتقل شوند.

بنا بر این گزارش، تا کنون به وضعیت دهها نفر از افراد مسلح حاضر در وادی بردی رسیدگی شده است.

یک مسئول امنیتی در وادی بردی روز گذشته از ادامه عملیات نظامی شدید و دقیق در این منطقه خبر داد و گفت: پس از اینکه گروه های مسلح وادی بردی توافق آتش بس را نقض و به سوی تیم تعمیرات خطوط لوله آب این منطقه تیراندازی کردند ارتش سوریه عزم خود را برای یکسره کردن کار تروریست ها جزم کرده است.

وی اظهار داشت: مقر تروریست های جبهه النصره در چندین روستا و بخصوص در شهرک های بسیمه و عین الفیجه زیر آتش حملات موشکی، توپخانه ای و هوایی ارتش سوریه قرار گرفت.

این منبع تاکید کرد: همزمان با عملیات نظامی ارتش سوریه تلاش های فشرده ای از سوی کمیته های آشتی ملی و اهالی وادی بردی برای برقراری آشتی در این مناطق جریان دارد.

تروریست‌های جبهه النصره طی روزهای شنبه و یکشنبه گذشته به سمت تیم تعمیرات منابع آبی در چشمه الفیجه تیراندازی کردند و مانع ورود آنها برای انجام کار تعمیراتی در این چشمه شدند.

گروه‌های درگیر در منطقه وادی بردی روز جمعه آتش‌بس چند ساعته به توافق رسیده‌اند، اما عناصر مسلح بارها آن را نقض کردند.

از دو هفته پیش در پی اقدام تروریست های منطقه وادی بردی در حومه غربی دمشق در منفجر و آلوده کردن خطوط لوله آب عین الفیجه که آب شرب دمشق را تامین می کند ، ساکنان شهر دمشق و برخی مناطق حومه آن با کمبود شدید آب آشامیدنی مواجه هستند.

منبع: فارس

برچسب‌ها