رئیس جمهوری لبنان در سفر به عربستان از روابط کشورش با ایران دفاع کرد و گفت که ایران در چارچوب سیاست دفاع از مقاومت، از حزب‌الله حمایت می‌کند.

دفاع «عون» از روابط با ایران در سفر به عربستان

به گزارش قدس آنلاین، «میشل عون»‌ رئیس جمهوری لبنان در اولین سفر خارجی خود در هفته جاری به عربستان سفر کرد و در این سفر در مصاحبه‌ای مطبوعاتی از روابط کشورش با ایران دفاع کرد.

عون در گفت‌وگو با روزنامه سعودی الشرق الاوسط چاپ لندن و ریاض در پاسخ به این سوال که آیا روابط با ایران مانع لبنان برای ارتباط با دنیای عرب است گفت، این رابطه مانعی در خود ندارد.

میشل عون گفت: روابط منا با ایران عادی است. نماینده سیاسی (در هر دو کشور) است و این روابط چیزی در خود ندارد که مانع روابط طبیعی با جهان عرب نیست.

رئیس جمهوری لبنان توضیح داد: نکته‌ای را نباید نادیده گرفت و آن کمک ایران به حزب الله در چارچوب سیاست حمایت از مقاومت است. این کمک به چیزی تبدیل شده جنگ با تروریسم در سوریه نامیده می‌شود و شاید این مسئله تا زمانی ادامه یابد که ما پایان آن را نمی‌دانیم.

عون در باب روابط لبنان و عربستان که در سال اخیر به تیرگی گرایید نیز گفت که روابط دیرینه دو کشور می‌تواند همه تیرگی‌ها را پشت سر بگذارد و او در این سفر دریافته که عربستان خواستار ثبات در لبنان است.

او گفت: شاید برخی مسائل سبب سکوت ما شد به دلیل اوضاعی که در برخی کشورهای عربی هست. من این سفر را آغاز این می‌دانم که همه چیز دوباره به حال طبیعی خود بازگشت.

منبع: فارس

برچسب‌ها