قوچان – مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی عالمی باتقوا ، مجاهد در تمام عرصه های انقلاب بود که بیش از دو سوم عمر گرانمایه خود را در خدمت انقلاب ، اسلام و نظام جمهوری اسلامی سپری کرد .

آیت الله رفسنجانی عالمی مجاهد در تمام عرصه های انقلاب بود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام چهارشنبه شب در محل مسجد جامع امام خمینی (ره) شهرستان قوچان و با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از خانواده معظم شهدا با مداحان اهل بیت(ع) برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام عباس فرازی نیا با اشاره به پرونده عمر ۸۰ ساله آیت الله هاشمی رفسنجانی خاطر نشان کرد: ایشان بیش از دو سوم عمر گرانمایه خود را در خدمت انقلاب، اسلام و نظام جمهوری اسلامی سپری کرد و عالمی باتقوا، مجاهد در تمام عرصه های انقلاب بود.

وی گفت: خطبه های نماز جمعه ایشان همیشه با دعوت به تقوا همراه بود و یکی از مردان عمل و بیان و نظریه پردازان سیاسی در دوران ریاست جمهوری خود بود.

مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی با تاکید بر تحمل سختی ها، درد ها و رنج های فراوان این عالم مجاهد در زندانهای رژیم ستم شاهی افزود : یکی از تألیفات ایشان در زندان تفسیر قرآن بود که از یادگارهای ماندگار این عالم فقید در حوزه ها و دانشگاه ها به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بارها در دوران هشت سال دفاع مقدس تا مرز شهادت پیش رفت و در زمان شهادت شهید مطهری نیز اعلام کرد که ما آماده شهادتیم و به استقبال شهادت می‌رویم.

حجت الاسلام عباس فرازی نیا خاطر نشان کرد: دو کتاب پیرامون زندگانی امیرکبیر و فلسطین از نوشته های بجا مانده از این عالم مجتهد است و حکایت از آن دارد که ایشان علاوه بر اطلاعات قرآنی، اطلاعات جامعی از اسلام نیز داشته و موضوع فلسطین را همانند امام راحل به عنوان یک دغدغه در ذهن داشته است.

برچسب‌ها