ساری- معاون وزیر امور خارجه گفت: ۳ هزار و ۲۰۰ ایرانی در زندان های خارج از کشور محبوس هستند.

بودجه ای برای کمک به ۳ هزار و ۲۰۰ ایرانی زندانی در خارج از کشور نداریم
به گزارش قدس آنلاین، معاون کنسولی امور مجلس و ایرانیان وزیر امور خارجه شامگاه چهارشنبه در حاشیه شورای هم اندیشی گزینش مازندران در ساری گفت: با تلاش وزارت امور خارجه سالانه یک سوم زندانیان ایرانی خارج از کشور ، آزاد ، عفو  یا بر اساس قانون انتقال محکومان ، به کشور منتقل می شوند.
حسن قشقاوی با بیان اینکه در بودجه سال ۹۶ درخواست شده بود مبلغی برای حمایت از زندانیان خارج از کشور، تامین وکیل و یا حتی خرید مدت زندان در نظر گرفته شود، افزود: به دلیل گران بودن حق الوکاله در خارج از کشور، تاکنون هیچ بودجه ای در این زمینه مصوب نشده است.
وی گفت: شاید اختصاص بودجه میلیاردی برای رهایی همه زندانیان ممکن نباشد اما اختصاص مبالغ اندک می تواند به زندانی بودن تعدادی از بانوان و افراد کم توان جسمی ایرانی در زندان های خارج از کشور پایان دهد.
معاون وزیر امور خارجه افزود: با کاهش مهاجرت ایرانیان به خارج از کشور در سال های اخیر ، صدور گذرنامه برای سفر به ایران به طور میانگین سالانه ۲۰ درصد افزایش یافته است.
قشقاوی اجرای طرح تسهیل ورود ایرانیان به خارج از کشور را از عوامل کاهش مهاجرت ایرانیان به خارج از کشور اعلام و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بر اساس این طرح همه ایرانیان خارج از کشور حتی اپوزیسیون ها هم تابعیت ایرانی دارند و بر اساس قانون هیچ مقامی نمی تواند تابعیت ایرانی بودن کسی را سلب کند، افزود: اما این موضوع درباره مدیران دوتابعیتی صادق نیست چرا که دو تابعیتی بودن مدیران خلاف قانون است.
به گفته قشقاوی؛ صدور ویزای الکترونیکی در فرودگاه ها اکنون برای اتباع ۱۸۰ کشور فراهم است و بر این اساس هر شخصی از هر کجای دنیا می تواند از طریق اینترنت درخواست ویزا کرده و با دریافت یک کُد در فرودگاه کشورمان، ویزا دریافت کند.
وی با بیان اینکه اکنون امکان صدور این ویزا در فرودگاه بین المللی شیراز فراهم شده است، از راه اندازی سامانه صدور ویزای الکترونیکی در فرودگاه ارومیه تا هفته آینده و فرودگاه تبریز تا چند ماه آینده خبرداد.

برچسب‌ها