مشهد-بخش کوهسرخ کاشمر با مرکزیت ریوش و۲۸ روستا از محروم‌ترین بخش‌های خراسان رضوی به شمار می‌رود جمعیتی بالغ بر ۳۰ هزار نفر دارد.

کوهسرخ محروم از خدمات درمانی/بی اعتباری دفترچه ها پس از ساعت اداری

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین در بخش کوهسرخ علی رغم اینکه درمانگاه در روستای «تولا»، «طرق» و روستای«اوندرو»جود دارد اما با توجه به جمعیت بالای این بخش برای خدمات درمانی و پزشکی کفایت نمی‌کند ومردم روستاهای مهاجر به مرکز شهر ریوش مراجعه می‌کنند . از این رو ارتقاء بهداری شهر ریوش به مرکز درمان - بستر از ضروری ترین اقدامات دولت در این بخش می‌باشد.

مردم چه می‌گویند؟

اسماعیلی یکی از شهروندان در خصوص مشکلات درمانی و پزشکی در شهر ریوش می‌گوید: چند روز پیش برای زدن مهر وامضاء دفترچه فرزندم به مرکز بهداشت ریوش مراجعه کردم اما شلوغ بود بعد از ظهر همان روز به مرکز مراجعه کردم سپس خانم دکتر به من گفت مهر و امضاء فقط در وقت اداری امکان پذیر است یعنی اگر مشکلی داشته باشیم با توجه به اینکه درمنطقه کوهسرخ هیچ متخصی وجود ندارد آیا مهر دفترچه فقط وقت اداری می‌خواهد اما در پی تماس با مسئولین شهر هیچ جوابی نگرفتم.

احمد یکی دیگر از شهروندان نیز می‌گوید: به مسوولان بگوید شهر ریوش باید امکاناتی در حد و اندازه‌های یک شهرستان داشته باشد چرا که منطقه سردسیر است و جاده کوهستانی دارد و با وجود یک برف کوچک دسترسی ما به کاشمر غیر قابل امکان است.

او می‌افزاید: مشکلات دیگر ما جای خود دارد اما امروزه که خدمات درمانی و خدمات پزشکی جزءِ نیازهای اولیه بشر محسوب می‌شود در حالیکه ما از آن بی بهره ایم.

عباس طباطبایی هم در گفتگو با قدس آنلاین عنوان می‌دارد: شما اگر به مر کز بهداشت شهر ریوش مراجعه کنید برا ی ویزت حتماً باید کارت عابر بانک به همراه داشته باشید وپول قبول نمی‌کنند آیا در این منطقه محروم که همه کشاورز هستند می‌توانند از کارت عابر بانک استفاده کنند؟

او ادامه می‌دهد: تعرفه ویزیت در وقت اداری وغیر اداری فرق می‌کند در غیر اداری ویزیت بیشتر از وقت اداری است.

صادق حدادیان یکی دیگر از شهروندان است که به خبرنگار ما می‌گوید: به خاطر کمبود امکانات از ریوش به نیشابور نقل مکان کردم .

وی می‌افزاید: در مرکز بهداشت ودرمان شهر ریوش تعدادی کار آموز را به این مرکز می‌فرستند تا مطالعاتشان را روی ما مردم محروم انجام دهند.

زمانی هم که مطالعات شان تمام می‌شود از اینجا به شهرهای بزرگتر می‌ورند.

وی گفت: ساعت22 و 30 دقیقه شب به حضور پزشک رسیدم که اتفاقاً حاضر بود ومشغول تجویز دارو برای مریض بود. بعد از خروج مریض به ایشان عرض کردم که خانمم احساس ناراحتی در یکی از اندامهای داخلی می کند  می‌خواهم ساعت ۶صبح برای انجام چکاپ کلی به آزمایشگاه در کاشمر مراجعه کنم لطف کنید دفتر چه بنده را مهر وامضاء کنید. دکتر گفت از مهر وامضاء دفتر چه در وقت غیر اداری معذوراست. به ایشان عرض کردم اگر شخصی بعد از ساعت ۲ بعد از ظهر مریض شود و در کاشمر نیاز به درمان داشته داشته باشد دفترچه‌هایشان را مهر نمی‌زنید؟ دکتر گفت باید صبر کنند تا ساعت ۷ صبح روز بعد در وقت اداری!

گلایه رئیس شورای اسلامی ریوش

رئیس شورای اسلامی شهر ریوش در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار می‌دارد: نبود امکانات مناسب و مطلوب بهداشتی در منطقه موجب شده در روز بسیاری از اهالی شهر ریوش به دفتر شورا مراجعه کنند و گلایه‌های بسیار را در مورد مر کز بهداشت شهر ریوش به ما انتقال بدهند یکی از همین مشکلات مهر وامضاء در وقت غیراداری است که این موضوع را به مسئولین بهداشت شهرستان رسانده ایم اما جوابی نگرفته‌ایم.

جراثیمی با بیان این‌که در خصوص بهداشت و درمان نیز مردم این منطقه به حق خود نرسیده‌اند، بیان می‌دارد: به لحاظ ساختمان، تجهیزات ساختمانی، پزشک عمومی و متخصص از وضع مطلوبی برخوردار نیستیم. قدمت مرکز بهداشتی درمانی شهر ریوش به قبل از انقلاب بر می‌گردد و از آن زمان تاکنون تغییرات مهمی در بخش ساختمان آن انجام نشده است.

او با اشاره به این‌که براساس طرح سلامت باید پزشک متخصص در شهر ریوش حضور پیدا می‌کرد عنوان می‌کند: متاسفانه یکی از مسائلی که موجب نارضایتی مردم شده این است که پزشکانی که در منطقه حضور دارند فارغ التحصیلان دانشگاهی و در حال گذراندن طرح خود هستند و به همین دلیل از تجربه کافی برخوردار نیستند.

این مسئول اعلام می‌دارد: در ۲ سال قبل زمینی برای احداث مرکز بهداشت شهر ریوش واگذار شد و مجوز احداث هزارو ۲۰۰ متر بنا گرفته شد اما تاکنون کاری صورت نگرفته است.

برچسب‌ها