مشهد- عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: شکوه مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی نشان از پیروی مردم از رهبری را داشت که به شکل موجی خروشان در صحنه حاضر شدند.

مردم به پیروی از ولایت‌فقیه حضور باشکوهی در تشییع پیکر آیت‌الله رفسنجانی به نمایش گذاشتند

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله محمد هادی عبدخدایی صبح پنجشنبه در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در حرم مطهر رضوی با گرامیداشت یاد و خاطره یار دیرین امام و رهبری با اشاره به اینکه تجلیل بسیار خوبی از آیت الله هاشمی رفسنجانی صورت گرفت اظهار کرد: حضور گسترده مردم در تشییع پیکر ایشان مشت دندان شکنی بر دهان یاوه گویان و دشمنان اسلام بود.

وی با اشاره به اینکه روزی دست انسان از همه چیز قطع می‌شود افزود: تمام پست‌ها و مناصب از میان می‌روند و زائل می‌شوند و تنها انسان و عملش باقی می‌ماند، آموزش عمده این مجالس این است که همه بدانند که این راه را طی می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آنچه باقی می‌ماند، عمل و رفتار انسان و باقیات الصالحات وی و پرونده وی در پیشگاه خداوند متعال است، حضرت علی(ع) می‌فرمود دنیا رهگذر است، دنیا مجاز است؛ از این گذرگاه استفاده کنید زیرا پست برای ما باقی نمی‌ماند، وزارت و وکالت برای انسان باقی نمی‌ماند و آنچه می‌ماند عمل انسان در پیشگاه خداوند است.

وی ادامه داد: همه چیز فانی است و آن چیزی باقی می‌ماند که در راه خدا باشد؛ از این گذرگاه خودتان توشه‌ای بردارید برای جائی که همیشه قرار است زندگی کنید؛ در مقابل خدایی که دل‌های شما را می‌خواند پرده دری نکنید.

عبدخدایی با اشاره به اینکه هر انسانی توشه‌ای برمی‌دارد ادامه داد: خداوند متعال نعمتی به نام جمهوری اسلامی در اختیار مدیران قرار داده و واقعاً نعمت بزرگی است و عظمت دارد که گذشتگان حسرت آن را می‌خوردند. نواب صفوی می‌گفت اگر حکومت اسلامی باشد من با افتخار جاروکش آن هستم.

وی تصریح کرد: چه افتخاری بالاتر از این که در پرتو آن خدمتی برای اسلام و مردم مسلمان انجام شود، مردم خوشحال باشند که در این نظام هستند و باید گره‌ها را باز و گرفتاری‌ها را برطرف کرد و به سمت آرمان‌ها قدم برداشت.

عبدخدایی ادامه داد: امروز در راس نظام سیاستمداری پخته و بی نظیر در جهان است؛ شما به پختگی ولایت فقیه در تمام دنیا پیدا نمی‌کنید که این طور در گود و بحران‌های سیاسی بتواند مدیریت کند.

وی افزود: تا می‌توانیم باید در راه ارزش‌های اسلام تلاش کنیم و برای پیاده کردن ارزش‌های اسلامی مجاهده کنیم، شیعه ۱۴۰۰ سال خون و جان داده و تلاش کرده تا به این رسیده است، امروز اسلام در اختیار شماست و بهرحال در دنیا، دل‌هایی متوجه کشور شما است و آن طرف در کنار دریای مدیترانه، در لبنان حزب الله حرف نخست را می‌زند و عالی‌ترین نفوذ را دارد که پشت آمریکا را به لرزه درآورده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه داعش از نظام اسلامی هراس دارد تاکید کرد: ۲۰ میلیون جمعیت از نجف تا کربلا پیاده روی کردند و همه اینها تحت پوشش اسلام و شهدای مدافع حرم بود و اگر این ها نبودند آیا این پیاده روی امنیت داشت.

وی بیان کرد: باید برای این نظام و اجرای احکام خدا و رفع منکرات تلاش کرد و اگر این کار را کردیم قدرت ما بیشتر می‌شود و اگر سست شدیم باید بدانیم که خداوند با کسی رفاقت ندارد، آمریکا اگر می‌توانست غلطی بکند تاکنون کرده بود.

برچسب‌ها