معاون رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر تاکید کرد در توافق هسته‌ای ایران، دیپلماسی نقش اصلی را ایفا کرد.

بایدن:دیپلماسی درحل موضوع هسته‌ای ایران کارساز بود

به گزارش "قدس آنلاین"؛ "جو بایدن"، معاون باراک اوباما، در نشستی به میزبانی اندیشکده "کارنگی" مدعی شد: «چندین دهه دشمنی و تهدید علیه ایران نتوانست برنامه هسته‌ای این کشور را متوقف کند. اما سرانجام توانستیم با دیپلماسی سرسختانه، این کار را انجام دهیم.»
معاون رئیس‌جمهور آمریکا که کمتر از ۸ روز دیگر باید کاخ سفید را ترک و آن را به "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور منتخب آمریکا، واگذار کند، مدعی شد: توافق هسته‌ای با ایران مبتنی بر اعتماد نیست، این توافق با ایجاد محکم‌ترین سازوکارهای نظارتی تاریخ، تمام مسیرهای دسترسی ایران به سلاح هسته‌ای را مسدود کرده است.
بایدن در ادامه گفت: اگر اجرای کامل توافق هسته‌ای ادامه یابد، بدون شک مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شده و تهدید این کشور مبنی بر استفاده از سلاح هسته‌ای علیه ما یا متحدانمان را رفع می‌کند. به این ترتیب ما بدون آغاز یک جنگ فاجعه‌بار دیگر در خاورمیانه، به این دستاورد رسیدیم. زمانی که ما کار خود را آغاز کردیم، ایران در حال نزدیک شدن به ظرفیت سلاح هسته‌ای بود.
جو بایدن در حالی به دفاع از برجام پرداخت که "رکس تیلرسون"، نامزد سمت وزارت خارجه در دولت ترامپ، طی اولین اظهار نظر رسمی‌اش در مورد برجام، گفت: «دونالد ترامپ قصد دارد این توافق را مورد بازبینی قرار دهد.»

برچسب‌ها