اراک-وزیر کشور روز پنجشنبه در جریان سفر به استان مرکزی و در بازدید از شرکت آلومرول اراک بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون یک واحد تولیدی هم در کشور تعطیلی نشده و تلاش برای حل مشکلات واحدهای تولیدی با جدیت ادامه دارد.

دولت برای فعالسازی واحد های راکد تلاش می کند

به گزارش قدس آنلاین، عبدالرضا رحمانی فضلی صبح پنجشنبه ضمن بازدید از بخش های مختلف و گفت و گو با مسوولان این واحد صنعتی اظهار کرد: در سفرهای امسال کاروان تدبیر و امید به استان های مختلف کشور، بیشتر واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل به حالت فعال درآمده است.

وی عنوان کرد: با فعال سازی بخش مسکن، شرکت آلومرول اراک فعال تر می شود و می توان ارزش افزوده و درآمدهای اقتصادی بیشتری برای این استان و کشور کسب کرد.

مدیرعامل شرکت آلومرول اراک نیز در این نشست گفت:این شرکت طرحی را در خیرآباد اراک در دست اجرا دارد که فاز اول آن بدون استفاده از هیچ گونه تسهیلات و از طریق سرمایه گذاری خود شرکت، ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محسن محمدی افزود: پیش بینی شده فاز اول این طرح اردیبهشت ماه سال ۹۶ به بهره برداری رسد و با افتتاح این طرح کمک بزرگی به جلوگیری از خام فروشی و افزایش ارزش افزوده برای واحدهای تولید کننده آلومینیوم ایجاد می شود.

وی بیان کرد: بهره برداری کامل از این طرح نیازمند اعتباری معادل ۱۵۰ میلیون یورو است که تامین آن حمایت های دولتی را طلب می کند و با راه اندازی این شرکت ۲ هزار اشتغال جدید فراهم می شود.

گفتنی است: شرکت صنایع آلوم رول نوین و صنایع آلومینیوم پردیس متشکل از هشت واحد تولیدی و یک شرکت بازرگانی فعال است و درحال حاضر بزرگترین تولیدکننده انواع مقاطع آلومینیومی با کاربرد ساختمانی و صنعتی همراه با خدمات رنگ پودری و آنودایزینگ و نیز انواع شمش و بیلت آلیاژی آلومینیوم در کشور است.

برچسب‌ها