معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: جرایم فرار از خدمت سربازی ۲۱ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۲۱ درصدی جرایم فرار از خدمت سربازی

به گزارش «قدس آنلاین»،  سردار محمدجواد زاده کمند در مجمع استانی پیشگیری از جرم سازمان قضائی نیروهای مسلح خراسان شمالی با بیان اینکه سازمان نیروهای مسلح در راستای پیشگیری از جرایم در بین کارکنان اهتمام جدی دارد، از عزم و اراده متولیان این حوزه در استان قدردانی کرد.

این مقام ارشد نیروهای مسلح به فرمایش مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان نیروهای مسلح که فرمودند: «کاری بکنید سربازان در دوران خدمت احساس تضعیف نکنند و دو سال خدمت سربازی بهترین دوران توانمندسازی این افراد برای آینده جامعه است» اشاره و تصریح کرد: با این نگرش کرامت و منزلت سربازان و احساس مسئولیت فرماندهان به آنان بیشتر می شود.

وی با بیان اینکه توجه و نگاه مثبت فرماندهان به سربازان در نوع رفتار و میزان تکلیف مداری آنان در طول خدمت تأثیر بسزایی دارد، گفت: با اصلاح بینش نسبت به سربازان، عزت نفس آنان افزایش یافته و به عناصر مفید تبدیل و خود را مطیع ضوابط و مقررات می دانند.

معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح کشور در ادامه با اشاره به کاهش۲۱ درصدی جرایم فرار از خدمت سربازی، خاطرنشان کرد: سربازان نیروی مفیدی برای تأمین امنیت کشور هستند.

سردار زاده کمند، مشکل معیشتی و اقتصادی، بی عدالتی در رفتار، فشارهای غیر منطقی در یگان ها، عدم آگاهی از ضوابط و مقررات و پایین بودن هزینه جرم برای سربازان فراری را از عوامل وقوع جرم در دوران خدمت سربازی برشمرد و افزود: ایجاد مراکز مشاوره، جلسه اخوت با فرماندهان و تغییر در ضوابط و مقررات برخی قوانین از عوامل کاهش جرایم فرار از خدمت سربازی است.

وی استمرار اقدامات شایسته، توسعه نظارت، ثبات و بهبود قوانین و مقررات، منزلت افزایی سربازان و آگاهی بخشی بیشتر به آنان نسبت به باورهای دینی، تبیین و تبلیغ نقش سربازان در تأمین امنیت، اجرای آموزش های مفید، افزایش سطح معیشت در سربازخانه ها، توانمندسازی فردی و اجتماعی، مدیریت نیازهای سربازان، عدم تبعیض بین سربازان و آشنایی فرماندهان با روش ها و تکنیک های علمی برای پیشگیری از جرایم را از دیگر راههای کاهش جرایم دوران سربازی دانست.

سردار زاده کمند در پایان به دیگر سخنان مقام معظم رهبری در خصوص کاهش جرایم در نیروهای مسلح که می فرمایند: «حتی یک جرم هم در نیروهای مسلح زیاد است» اشاره و افزود: امروز نیروهای مسلح با ایجاد امنیت پایدار مایه افتخار کشور هستند و باید برای ریشه کنی جرایم و تحقق منویات فرمانده کل قوا تلاش ها بیش از پیش افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها